Vandaag maar eens die antiduik plunjers van de voorvork afgehaald en uit elkaar gehaald.
Het bestaat inderdaad uit een (bovenste) plunjer welke bediend wordt door de remdruk.
Deze drukt weer tegen de onderste plunjer die de voorvork-olie kan blokkeren of niet (zit wel een overdruk klep op voor als je tijdens het remmen nog een in een gat rijdt..).
Viel me het volgende op.
Op de rechterplunjer assembly zaten twee onderdelen die in de linker plunjer assembly niet zaten.
Foto na scheiden van de twee plunjer assemblies:
Na het loshalen van de circlips en het verwijderen van de plunjers (zit nog iets meer in de onderste plunjer, maar dat heb ik laten zitten)):
De metalen ring en de rubber seal zaten dus niet in de linker-antiduikplunjer assembly:
Zo zaten ze in de rechter remdruk plunjer:
Ring los:
Seal los:
De metalen ring zorgt voor voordruk of afdichting tussen de twee plunjer assemblies. Het seal is denk ik ook voor extra afdichting.
Als je kijkt in de parts manual, lijkt het alsof enkel de seal nog als part wordt weergegeven (overigens zijn geen van de inwendige parts van de plunjers assemblies te bestellen.
Als je kijkt in het Katana supplement van de GSX manual, lijkt het wel alsof de metalen ring in de cut-away plaatjes wordt weergegeven.
Eens kijken of iemand hier of op internet hier meer over weet en of ik ze nog kan bestellen...
gr. Bram