Ik weet, ik weet, assumption is the mother of all ...
Ik heb al wel eens eerder tooltjes gemaakt waarmee de vlotters omhoog drukt kunnen worden, zonder dat de vlotterbakken op de carbs zitten.
Hiermee kan ik een mooie inspectie van de vlotterzittingen gaan doen...
Wegens omstandigheden is dit even blijven liggen, gister weer mee verder gegaan.
Opstelling:
carbs waterpas in de bankschroef, proeftankje met ca. 2 liter benzine ongeveer 50 cm hoger gehangen.
Stap 1: voila, alles is dicht.
Stap 2: ik moest even nog naar de bouwmarkt, kom ik terug, druppelt carb 1
Stap 3: vlotterbak los (opvangbak eronder!), vlotter paar keer bewogen, vlotterbak gemonteerd, druppelen stopt,alles weer dicht
Stap 4: andere klusjes gaan doen
Stap 5: carb 2 gaat druppelen
Stap 6: tankje iets lager gehangen, druppelen stopt
Stap 7: tankje weer hoog gehangen, geen druppels
Het lijkt er dus een beetje op, dat misschien net de extra druk van een hogere vloeistofkolom net kan leiden tot doorlekken?
Hoe dan ook, ik verwacht dat met montage van de originele tank (die laag boven de carbs zit) en een werkende vacuum kraan, er geen benzine zal doorlekken.
Met rijdende motor is het huidige doorlekken (langzame druppelvorming) zo laag, dat dit lager zal zijn dan wat in de carbs moet stromem om op niveau te blijven.
Ik had al eerder de vlotters op lekkage gecheckt, maar die zijn gewoon luchtdicht.
Als ze iets meer drijfvermogen zouden hebben gehad, zou er denk ik ook niets lekken bij mijn proefopstelling.
Vlotternaalden en zittingen moeten goed zijn, omdat die ook dus langere tijd dicht kan zijn op mijn proefopstelling met tankje op lage hoogte, maar soms begint die langzaam door te lekken.
Bram