Het idee is om iets van de carterontluchting tussen de blokophangplaatjes te maken, en dat alles aan elkaar vast komt te zitten om het geheel wat te verstevigen.
Maar dat moet ik nog ff maken...
Oja right, dat had je eerder al 'ns verteld..
Een dubbelfunctie van een carterontluchtingst
ankje, dus met afsteunpunten van de blokophangplaatjes, zou wel erg fraai zijn.
Je ziet op de foto nog dat er 2 M6 draadeinden tussen zitten, maar zodra ik bouten heb gaan die er ook uit.
Mochten de ophangplaatjes alsnog te dun zijn maak ik ff dikkere, maar had ff geen dikker materiaal liggen, dit is 5mm ofzo
Sterkte van 5mm alu plaatjes is heel erg afhankelijk van de soort legering (en tempering en veroudering) van het aluminium. Het is echter soms lastig te achterhalen met welke legering je te maken hebt, vooral als het reststukken betreft. Maar afgezien van de sterk uiteenlopende materiaaleigenschap
pen van alu, zou ik ook 5mm dikke plaatjes van staal in deze afmeting bekritiseren, puur vanwege de lengte. Zijwaartse krachten kunnen matig opgenomen worden, maar je kunt je afvragen in hoeverre die zich in deze positie van het frame wel voordoen.
Hoedanook zou je m.i. door een koppeling met dat tankje de boel zodanig stijf kunnen maken (het wordt een doosconstructie) dat ook de huidige alu plaatjes daarmee zouden kunnen voldoen.
Alles aan elkaar vastbakken lijkt dan een voordehandliggende oplossing, maar dan moet je we heel erg zeker zijn over de passing en dat zo'n groot onderdeel idd te monteren is.
En ja, die kokerbalk, achteraf had ik toch liever een ronde buis willen gebruiken
Maar mocht het geheel niet bevallen heb ik altijd nog een reserve frame op het werk zonder kenteken.
Ah.. Ik vind de kokerbalk juist wel fraai op die positie.
Die balk past mooi tussen de verticale framebuizen, èn je houdt de optie open om er ooit (god forbid
) een monoshock setup aan vast te lassen.
Ik had ook zo'n rechthoekige koker in het frame van m'n oude Kat. Dat was bewust gekozen om aan het vlakke oppervlak een extra demonteerbaar blokophangpunt te kunnen toevoegen.