oeps.. postje gemist destijds..
normaliter reageer ik op alles wat los en vast zit hier.. Bij m'n 750 zitten er ook die kappen, (maar dan zwart ipv chroom)en vast met parkertjes ... alleen die gaatjes met schroefdraad heeft de mijne niet..
op mijn oude 750-Kat zaten ook stalen kapjes (rood gespoten
) en ook vastgezet met parkertjes.. geen schroefdraadgaatjes
..
maarrrr.. nu heb ik ook even gekeken en vergeleken met het luchtfilterhuis van m'n oude 750-EX (wie wat bewaard heeft wat..
) en daar zitten
wel tapgaatjes in het lchtfltrhs om de kapjes aan vast te zetten..
vervolgens heb ik er dan ook maar de 750-EX kapjes bij gezocht (wie wat bew.. etc..) en dan zie je dat de EX/ET kapjes verschillen van de Kat-kapjes.. Kat-kapjes zijn breder d.w.z. lopen verder door richting carbs.. de gaatjes in die kapjes stroken verder ook niet met de parker-gaatjes in het EX/ET lchtfltrhs..
(btw, verschil lchtfltrhzn Kat vs. EX/ET: Kat-versie heeft ribbels..)
snelle conclusie m.b.t. vondst zowel parkergaatjes als schroefdaardgaatjes: Kat-plaatjes zitten gemonteerd op een EX/ET-lchtfltrhs..!
hiermee komt meteen de volgende vraag op (die je jezelf minofmeer ook al stelde): is het blok wel een Kat-blok, of een EX/ET-blok?
nu zijn die verschillen w.b. de 750-modellen minimaal (i.t.t. de 1100-modellen), en is het grootste verschil de standaard erop gemonteerde carburateurs.. de 750-Kat heeft nl. dezelfde carbs als de 1100-Kat (BS34SS), en de 750-EX/ET heeft BS32SS carbs.. nu hebben we het hier in een
ander topic al over gehad, maar zou toch effe checken welke carbs er nu op jouw fiets zitten..
weet eerlijk gezegd niet of het type ergens op de carbs zelf is af te lezen, maar meten is iig weten..