3 spuitbussen "cast iron grey" vht inmiddels binnengekregen en een 2e grondige poetsbeurt verder...
Ik kan melden dat Terpentine een stuk beter werkt dan wasbenzine en dat alle vettige koek er nou wel af is.
Met behulp van wat harde kwasten ,een staalborsteltje van tandborstelformaat en een fles terpentine ( van de Appie !)kon alle troep mooi weken.
Werd een beetje lauw van de zwaartekracht die de meuk weer verplaatste naar een lager gelegen blokdeel en heb daarom de hulp van een waterstofzuiger in geschakeld.
Kwast in de terpentine, boenen, krabben en zuigen, zeg maar.
Weinig stank en weinig terpentien.
Er zal nog een 3e inspanning nodig zijn om het blok spuitklaar te krijgen.
Hier en daar nog wat bloemkolen die eraf moeten, de gepolijste deksels moeten nog worden opgeschuurd en de aangetaste gelakte delen moeten nog egaal worden.
Daarna ga ik idd nog tijdelijke pakkingen plaatsen om te voorkomen dat na het spuiten de deksels blijven plakken/de verse verf er daar weer af ligt.
Ga ze zelf knippen uit dik karton ( niet te hard aandraaien) en net ff wat kleiner zodat ik met een mesje de afterspuitscheiding wat kan vergemakkelijken ( divorce slasher
)
Tussen carter en pan ducktape, waar ik de pan meteen mee afplak.
Spuitvolgorde
Blok omgekeerd onderkant ,blok right way up cilinderkop zonder klepdeksel en onderkant klepdeksel( nee, niet de binnenkant
), daarna hele blok.
Nu nog ff doen
Frame ligt inmiddels bij Peter.
Na het laswerk laat ik het zijdeglans zwart poedercoaten.
Ben daar zelf niet zo'n fan van( laat na verloop van tijd los bij bewegend staal ).maar doe het toch omdat het een noop tijd/werk scheelt en ik er toch alleen maar rustig mee ga rijden
.