De 1e 400 meter zijn indoor gemaakt deze week.
Na de installatie van de elektronische ontsteking ( Dyna S, moet ook nog gevoed worden itt de contactpunten die er voorheen inzaten) en het op tijd zetten middels een lampje aan te sluiten op de bobine aansluiting ( krukas op B.D.P. , vervroeger indraaien, bij licht grondplaat vastzetten) en schoonmaken/sproeierwissel/naald verhogen van de carbs was het na 12 jaar starten/lopen, uiteraard.
Geen gekke geluiden uit het blok, wel een "koppelingsratel" natuurlijk en de carb afstelling zit redelijk in de buurt ( een beetje te rijk dus laat de naald weer een positie zakken ).
Er is nog wel een minor bummer te melden en wel een scheurtje in de onderste carter helft...
Na het vullen met olie lagen er een dag later een paar druppels olie onder de GS en ik verdacht eerst de carterpan die niet goed afsloot.
Na een uurtje warmdraaien ( t*ring wat meurt die vht verf trouwens
als ie uithardt) waren de druppels de volgende dag aanzienlijk meer.
Na inspectie zweet ie rechtsonder bij de onderste blok bevestiging.
Er zit daar een ruimte waar dat grappige druppelvormige moerplaatje ingefrummeld
wordt waarmee het blok aan het frame wordt gebout.
Ik kan me nog herinneren dat toen ik het ding( heeeel lang geleden) uitelkaar haalde, de vorige eigenaar daar een M10 bout met daarbinnen een borgmoer had in lopen klooien.
Die bout was dus net ff te lang een heeft een 10mm perforatieafdruk in het carter achter gelaten waar ie omheen dus wat olie doorlaat.
Was met toen niet opgevallen
Nu komt de olie er niet uit zeiken en zie ik geen grote scheur tot aan de carterpan gelukkig.
Bovendien is die plek een soort holle ruimte ( uit het zicht ) en lijkt me wel wel te dichten met een moderne 2 componisten achtige epoxysmurrie.
Ik ga maar eens googlelen of hebben jullie tips ?