Vooral ook het type bougie-kabel en al dan niet het gebruik van de bougiedoppen met ontstoorweerstand moet even matchen.
Ik heb toen in overleg met Dyna gewoon bougiekabel met koperen kern genomen (zoals standaard) en niet voor de bougiekabels met grafietkern gekozen.
Ik zal Dyna eens contacten, kijken wat zij adviseren als ik hun de specs opstuur.
Reden van vragen is; goed kans dat de bobines op deze motor ongeveer net zo oud zijn als de motor zelf en daarmee de bougiekabels ook.
Met de hoogvoltage pulsen die door die componenten heen gaan, zijn ook dit soort onderdelen onderhevig aan slijtage en daardoor inwendige verliezen.
Ik vind het in ieder geval geen slecht idee om bij een opfrisbeurt ook wat ontstekingscomponen
ten te vervangen, goede vonk vind ik belangrijk
In dit geval dus bobine, bougiekabels, bougiedoppen en bougies.
Qua prijs zijn originele bobines misschien relatief wat duur t.o.v. aftermarket eenheden die eventueel ook nog wat beter/moderner zijn. Zal de prijzen nog even checken.
In het GSX-R wereldje waren er meestal wel goede resultaten met Dyna.
Opfrissen van de ontsteking is ook weer het uitsluiten van mogelijke problemen.
gr. Bram