peterrr popup special

Nieuws:

Auteur Topic: peterrr popup special  (gelezen 121844 keer)

19 jan 2016, 22:42
Netjes!!! [tu]
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

20 jan 2016, 10:21
Petter

Lijkt het nou zo is het gezichtsbedrog dat de kelken van de originele luchtfilter nu even lang zijn  , je schrijft dat er wel enig klein verschil in zit maar dat zie ik zo niet  , ik worstel nl ook met zo een probleem
Met 34mm carbs en losse K&N luchtfilters gaat het wel , maar ik heb 36 mm carbs en het k&n filter die dubbele en dan past het weer niet aangezien er een frame versterking in de weg zit

20 jan 2016, 17:05
Petter

Lijkt het nou zo is het gezichtsbedrog dat de kelken van de originele luchtfilter nu even lang zijn  , je schrijft dat er wel enig klein verschil in zit maar dat zie ik zo niet  , ik worstel nl ook met zo een probleem
Met 34mm carbs en losse K&N luchtfilters gaat het wel , maar ik heb 36 mm carbs en het k&n filter die dubbele en dan past het weer niet aangezien er een frame versterking in de weg zit

Ja je ziet het goed, deze 2 kelken waren wel hetzelfde.
De rubber kelkjes van de 1e en 4 carb zijn ietsje korter.
Had ze per ongeluk gewisseld, zal dat nog ff corrigeren.
Maar het lijkt goed te zitten, en het kan zeker geen kwaad met de framebuizen.
Meer foto's nodig?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

21 jan 2016, 19:40
Dus Peterr  jij hebt nu 4 nagenoeg gelijke kelken   , terwijl in mijn luchtfilterhuis toch echt 2 maten zijn net zoals op de foto van Arnout   nja  ik ga het toch proberen om het goed te krijgen

22 jan 2016, 07:47
Ja ik heb 4 nagenoeg gelijke kelken, kelk 1 en 4 neigen een klein beetje naar binnen maar zijn van dezelfde lengte.
Het zijn kelken van een gsx750f van 1992.
Als dit allemaal goed werkt kan ik er nog voor kiezen om op de sloop een paar extra kelken te halen zodat ik 4 dezelfde heb.

2 feb 2016, 17:52
Heb eindelijk oliekoelerleidingen kunnen maken met de juiste spullen.
De manier waarop ze moesten lopen ging niet helemaal zoals ik wilde omdat de uitlaat bochten in de weg zitten.
Maar het past gelukkig, en ik kan later eventueel nog naar een andere oplossing zoeken

De linker leiding die hier op de foto nog niet gemonteerd is loopt wel mooi en niet te veel in het zicht.

Gister maar even olie er in gegoten, brandstofleidingen gemaakt en net ff een paar liter benzine in gedaan.

En het was starten en gelijk lopen, zonder DB killer toch best wel luid!
Hij liep gelijk redelijk goed, lekte alleen een beetje brandstof bij het verbindingstukje van de 3e en 4e carburateur, maar misschien dat het stopt met lekken als het ff goed warm is geweest.

Nu verder met het afmaken van de kabelboom, ik dacht ik ga eerst even testen voordat alles ingetaped is en er toch een fout in zit.
Later verder proefdraaien

maargoed... de popup leeft weer :)

2 feb 2016, 19:13
Gefeli met de wederuppopping..  [tu]

..lekte alleen een beetje brandstof bij het verbindingstukje van de 3e en 4e carburateur, maar misschien dat het stopt met lekken als het ff goed warm is geweest..

Hmm.. Help het je hopen.. :-X  Want om de o-ringen op dat middelste verdingsstukje te kunnen vervangen moet je de carbs van elkaar loshalen..

Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .

2 feb 2016, 19:34
Gefeli met de wederuppopping..  [tu]

..lekte alleen een beetje brandstof bij het verbindingstukje van de 3e en 4e carburateur, maar misschien dat het stopt met lekken als het ff goed warm is geweest..

Hmm.. Help het je hopen.. :-X  Want om de o-ringen op dat middelste verdingsstukje te kunnen vervangen moet je de carbs van elkaar loshalen..

Danku danku :)

Heb net nog even gekeken en hem laten lopen maar het is nu nog droog.
Ik had het vermoeden al dat je de carbs van elkaar los moet halen... maarja, ben al lang blij dat ie het doet dus laat het de pret niet drukken :)
Dat ie het doet geeft weer goede motivatie om hem over een paar weken op de weg te kunnen testen.

2 feb 2016, 22:19
Ziet er goed uit Peterr  , vooral zo doorgaan en ik ben benieuwd naar het eindresultaat

3 feb 2016, 07:08
... de popup leeft weer :)
[tu], eeh, reïnkatana?? Maar is geweldig goed nieuws.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

11 feb 2016, 17:52

iemand op oldskool vroeg om foto's, dan ook gelijk maar ff hier he :)
mijn to do list voor nu:

-tandwielen kopen
-koppeling ontluchten
-onderste motorblokbevesting vastmaken (zit nog niet ideaal, later maar even bussen met schroefdraad in het frame lassen, en ook aan de andere kant
-zijkapjes aanpassen
-alles ff checken of het vast zit en de eerste proefrit maken

12 feb 2016, 20:59
Ziet er heel netjes uit  ,en bijna standaard  ;)

12 feb 2016, 22:50
Gaat de goede kant op..!  [tu]

-alles ff checken of het vast zit en de eerste proefrit maken

Blijft een aandachtspuntje..  :P  Als je helemaal op zeker wilt gaan kun je alle def. aangetrokken boutkoppen markeren met een verfstipje of stikkertje ofzo.. Zelf probeer ik iig net voor een eerste testrit alle bouten na te lopen en stuk voor stuk aan te trekken, ookal *weet* ik dat bepaalde bouten vast zou moeten zitten..
                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .

14 feb 2016, 10:28
Gaat de goede kant op..!  [tu]

Blijft een aandachtspuntje..  :P  Als je helemaal op zeker wilt gaan kun je alle def. aangetrokken boutkoppen markeren met een verfstipje of stikkertje ofzo.. Zelf probeer ik iig net voor een eerste testrit alle bouten na te lopen en stuk voor stuk aan te trekken, ookal *weet* ik dat bepaalde bouten vast zou moeten zitten..

Ik heb nog wel eens de neiging mezelf 3 keer te controleren nadat ik iets heb gedaan, op het werk heb ik dat ook.
Beetje net als nog een keer terug lopen naar je huis of auto of alles wel op slot zit..

Vooral na die keer dat ik een paar remblokken verloor op de snelweg en ik de afrit moest nemen... ;)

23 mrt 2016, 18:59
1e testrit gemaakt, en ik was binnen 2 minuten al weer terug :(

Hij loopt voor mijn gevoel te arm, in elk toerengebied had ik geen power.

Motor is voorzien van:
-stage 3 dynojet kit
-Ramair open luchtfilters
-rvs uitlaat van een gsxr750

Ik heb alles van de jetkit volgens het boekje gedaan, hij loopt redelijk goed, start goed (op de choke als ie koud is)
Loopt ook op alle 4 cilinders
Ik zie de brandstof door de doorzichtige brandstofslang naar de carburateurs gaan.

Iemand enige ervaring met de dynojetkit voor deze 36millimeter carburateurs?
Zelf zat ik de te denken aan het vlotternivo aanpassen zodat er wat meer peut in de vlotterkamers komt, en de gasnaald 1 standje hoger.

Ik ga hier na het weekend aan beginnen dus mocht iemand nog de gouden tip hebben hoor ik dat graag :)

Hoorde ook vorig weekend van Daan dat Dynojet ook eigen emulsiebuizen heeft, dat het daar ook aan kan liggen?