peterrr popup special

Nieuws:

Auteur Topic: peterrr popup special  (gelezen 121886 keer)

• No avatar
  • *
24 mei 2015, 22:12

25 mei 2015, 13:41
Hmm Peterrrr - Kom ik net DIT tegen..

http://old-skool-suzuki.proboards.com/thread/4783/gs-750-date?page=17

ideetje????

Dat is een mooi idee Frank! die ga ik gebruiken [tu]
Alleen dan wil ik het wel zo maken dat het filter in de tank komt te zitten zoals origineel, en niet dat ik een in line filter moet gebruiken EN een in line kraan.
Staat wat beter denk ik.
Maar bedankt voor het idee!
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

• No avatar
  • *
26 mei 2015, 12:33
Peter;

kijk hier: http://www.feked.com/carburation-fuel/fuel-taps/

staan wel enkele "kleine" kraantjes in en de prijzen zijn ook niet te gek. Kun je gerust een gokje mee wagen.

Succes!!!

25 jun 2015, 17:50
Ik heb toch niet helemaal stilgezeten afgelopen tijd... :-X

Caruburateurs zijn schoongemaakt en voorzien van een stage 3 dynojet kit, en nieuwe O ringen en vlotternaaldjes
Moet alleen nog 1 ander zwart kapje hebben, ik heb er 1 stuk... :-\ Heeft iemand nog ergens zo'n kapje liggen?

Busjes voor het blok gedraaid zodat deze ook mooi vast zit..

Andere rvs knalpijp van een GSXR750.. Maar die paste eerst voor geen meter omdat het bleek dat de carterpan van de 750F tegen de collector kwam, ik had gelukkig nog een carter en een oliezeef liggen van een GSXR750.
Het spul over gezet en toen paste het perfect. [tu]
Nu nog even een goeie steun maken voor de demper

En ik heb nog een klein beetje richtwerk te doen, maar dat komt nog wel.

Volgende op de agenda is de kabelboom

25 jun 2015, 21:25
Moet alleen nog 1 ander zwart kapje hebben, ik heb er 1 stuk... :-\ Heeft iemand nog ergens zo'n kapje liggen?

Hmm.. Als het enige dat kapot is aan het kapje het afgebroken pijpje is, kun je dat natuurlijk eenvoudig fixen.. Het pijpje zelf heeft slechts bij 1 van de 4 carbs een functie (aansl. vacuumslangetje voor benz. kraan), en de rest is gewoon afgedopt.. Dus je zou het afgebroken pijpje weer vast kunnen smelten/kunstoflassen, maar eigenlijk heeft dat geen nut en hoef je alleen die doorvoer dicht maken.. (en dat kan op allerlei manieren..)
Ook als er meer kapot is aan het kapje kun je dat wellicht wel weer herstellen (als het plastic idd een thermoplast is, d.w.z. te smelten is.. Zo niet, dan is het wellicht nog te lijmen..)

Busjes voor het blok gedraaid zodat deze ook mooi vast zit..

Ziet er netjes uit  [yes] maar zo'n oliekoeler-blok is wel erg smal bij de achterophanging.. Zitten er in een GSX-R frame ook zulke afstandsbussen, of zijn daar de steunen verder naar binnen geplaatst?
                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .

26 jun 2015, 14:35
Goed bezig!  [tu]

Ziet er netjes uit  [yes] maar zo'n oliekoeler-blok is wel erg smal bij de achterophanging.. Zitten er in een GSX-R frame ook zulke afstandsbussen, of zijn daar de steunen verder naar binnen geplaatst?

Nee, de ophangpunten staan dichter naar binnen.
Standaard slechts 1 kleine afstandsbus als ik het goed heb...
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-KatanaGSX1216SRTurbo-KatanaGSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1100M-GSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-5xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GS750E-GSX1400Turbo-GSX1400ET-TLR

26 jun 2015, 22:56
De bussen zijn maar iets langer dan van het originele blok, en de bevestiging in het GSXF frame was achter met 1 kleine bus.

Dat pijpje kan ik inderdaad ff proberen te lijmen, maar ik denk dat ik ook een poging ga wagen de kapjes aan te passen, vooral dat kapje waar de benzinekraan tegenaan tikt, wel de netste oplossing denk ik als ik de originele benzinekraan nog kan gebruiken.
En die andere kapjes wil ik 1 tot 2 mm lager maken zodat ik ook de tank niet hoef te verhogen met ringen

Binnenkort maar ff mee aan de gang :) updates gaan volgen

24 okt 2015, 16:46
Zo dan, ff bezig geweest en de tank past met de originele kraan.
Dat is eigenlijk wel fijn dat ik die kon behouden met de reservefunctie, pri, en vacuumwerking.

De kapjes van de carburateur 1 en 4 zijn een aantal millimeter lager geworden omdat deze anders tegen de felsrand van de tank kwamen, en het kapje van carb 1 heb ik een stuk uitgehaald met de vijl en een nieuw stukje ingezet met 2K plasic repair.
De schuiven kunnen net niet helemaal omhoog, maar ik denk dat het geen probleem zal zijn.

En nu nog hopen dat het gaat werken zo ;D

Volgende item op de agenda is het maken van een andere knop voor de benzinekraan zodat ik de 'pri' ook nog kan gebruiken.
ff wat maken op de draaibank,, meer volgt!

« Laatst bewerkt op: 24 okt 2015, 16:48 door peterrr »

25 okt 2015, 10:39
Geweldig mooi werk hier.  [tu]
De kapjes van de carburateur 1 en 4 zijn een aantal millimeter lager geworden omdat deze anders tegen de felsrand van de tank kwamen, en het kapje van carb 1 heb ik een stuk uitgehaald met de vijl en een nieuw stukje ingezet met 2K plasic repair.
De schuiven kunnen net niet helemaal omhoog, maar ik denk dat het geen probleem zal zijn.

En nu nog hopen dat het gaat werken zo ;D
Ziet er nietjes uit zo. Maar krijg je nu bij vol gas niet de situatie dat je middelste 2 gasschuiven wel vol open gaan en de buitenste twee 3/4? Of zal het verschil zo klein zijn dat je het niet merkt?
Is de dynojetkit aangepaste set sproeiers voor open filters en andere uitlaat? Of is dat wat anders dan "alleen maar" andere sproeiers/gasnaalden/mengbuizen/naaldsproeier?
Groeten, Kees
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

25 okt 2015, 16:18
Geweldig mooi werk hier.  [tu]

Ziet er nietjes uit zo. Maar krijg je nu bij vol gas niet de situatie dat je middelste 2 gasschuiven wel vol open gaan en de buitenste twee 3/4? Of zal het verschil zo klein zijn dat je het niet merkt?
Is de dynojetkit aangepaste set sproeiers voor open filters en andere uitlaat? Of is dat wat anders dan "alleen maar" andere sproeiers/gasnaalden/mengbuizen/naaldsproeier?
Groeten, Kees

Thanks! [tu]
Ik weet niet precies hoe dat uit pakt als ik vol gas rij, maar eerlijk gezegd rij ik zelden tot nooit vol gas haha.
En anders pas ik de 2e en 3e zo aan dat ze even ver omhoog gaan.
Maar eerst zo ff proberen.

Ik moet ook nog even open luchtfilters hebben, wil van die RamAir dingen hebben

Alleen ik snap niet hoe deze gemonteerd worden, weet iemand het?

De Dynojetkit die ik heb is voor open luchtfilters en een sportievere uitlaat

25 okt 2015, 20:55
Op FB heb ik deze filters gezien:

Maar die zal je zelf ook al wel hebben gezien.
het lijkt erop dat het alleenn maar strak om de carb heen zit en verder niks ???
Waarom deze filters en geen K&N ?
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

26 okt 2015, 20:34
Zitten stacks/kelken aan de carburateurs vast waaromheen deze schuimfilters zitten
Moet nog ergens een of wat foto`s hebben komt tzt

27 okt 2015, 20:17
Zitten stacks/kelken aan de carburateurs vast waaromheen deze schuimfilters zitten
Moet nog ergens een of wat foto`s hebben komt tzt

Ooh zit dat zo vast, dan moet ik toch weer ff de optie K&N filters proberen, beetje krapppe passing met die filters denk ik, zal ze wel ff van de GSXR afschroeven en passen.

28 okt 2015, 18:10
Vandaag ff het knopje van de benzinekraan afgemaakt, ietsje langer en met een ronde knop.
Maar ik kan nu alles weer bedienen en de kraan past weer samen met de tank [tu]

28 okt 2015, 21:20
Zoals afgesproken de foto
De zwarte kelken zitten vast op de carbs en daar dan overheen het schuimrubber filter