peterrr popup special

Nieuws:

Auteur Topic: peterrr popup special  (gelezen 121824 keer)

13 mei 2015, 22:47
Ja die popup ken ik, die is mooi  ;D

En nee, dan heb ik geen reserve meer, maar daar kan ik mee leven, of ik vind daar later weer wat op.
Gewoon een keer rijden en een jerrycan mee om te kijken hoeveel ik op een tank kan rijden [yes]

Kees heeft een S4 katana, met benzinemeter, ik heb een S3.... die heeft geen benzinemeter...

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

13 mei 2015, 22:51
Deksels zoeken van soortgelijke  type carburateurs die laag zijn , ze lijken allemaal op elkaar dus het zal wel passen hoop/denk ik

14 mei 2015, 09:37
Deksels zoeken van soortgelijke  type carburateurs die laag zijn , ze lijken allemaal op elkaar dus het zal wel passen hoop/denk ik

Het lijkt me dat de hoogte van de deksel wel belangrijk is voor de werking van de carburateur, als de deksel lager is kan de gassschuif minder omhoog lijkt mij? ???

15 mei 2015, 11:00
Daar zit wat in en anders op zoek naar een andere set carbs die wel een lage deksel hebben
Zal straks effe foto maken van die van mij

15 mei 2015, 13:52
Daar zit wat in en anders op zoek naar een andere set carbs die wel een lage deksel hebben
Zal straks effe foto maken van die van mij

Oh ik ben wel benieuwd dan wat voor carburateurs jij er op hebt zitten  [yes]

15 mei 2015, 14:28
GSX 1100 F blok met  36 mm gsxr 750 carbs
O ja niet geheel onbelangrijk ik heb geen popup  dus weet niet exact hoe dan het kraantje zit
Ik heb een pingelkraan met offsetplaat zodat de kraan iets 5 mm naar voren zit

[edit by arnout: plaatjes gefixt]
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2015, 19:13 door arnout »

15 mei 2015, 16:32
ik zie geen foto George  [devil]

15 mei 2015, 19:17
Hmm.. dat zijn vlgs mij powerscreen carbs..
                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .

15 mei 2015, 19:26
hmm ik zal de pingelkraan even bewaren als optie, maar ik denk niet dat het gaat passen.
De katanatank loopt wat om hoog aan de achterkant, de popup tank doet dat niet.

Ik weet niet of iemand nog zo'n kraan extra heeft zodat ik die kan passen voordat ik zoiets koop?

17 mei 2015, 20:37
Een Pingel-kraan is erg prettig (en duurrrr!), maar bespaart je geen ruimte.. De slag van het hefboompje is juist vrij groot en heb op m'n EFE daarom de kraan een stukje moeten draaien..
Powerscreen (of GSX-R1100G/H/J) carbs zijn idd lager, maar dit zijn -vlgs mijn info- de BST34SS.. Dus hoewel meer ruimte voor een benz.kraan ook een maat kleiner..  :-\ (of welke carbs heb je nu? BST36SS of BST38SS?)
Alleen de deksletjes (uhmm.. dekseltjes) omwisselen gaat m.i. niet werken gezien de slag van de gasschuiven en ook de voorspanning van de standaard gasschuifveren..
                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .

18 mei 2015, 21:58
Zou moeten lukken als je ook de veren en gasschuiven overzet , wel eerst ff meten
Op mijn 1100 F zitten 38 ers maar ook schijnt het dat de 36 rs goed werken ivm een nog betere flow/stroming/werveling va de gassen , dus weinig verlies en iets beter af te stellen als 38 of 40 ers

He trouwens alleen van horen zeggen
 maar wat ik er nu precies onder heb zitten ?????
Wel 128 a wiel pks en 129 NM aan koppel

20 mei 2015, 21:21
Um heb net ff gemeten en ik heb 36mm carburateurs.
Ding liep trouwens voor geen meter dat ik hem kocht, en toen ik de carburateurs net ff bekeek snapte ik waarom, 1 van de naalden zat boven vast in het verkeerde gat van de gasschuif.. [no]
Heb al ff een dynojetkitje besteld, en ik moet nu nog even open luchtfilters hebben, ik zat te denken aan die schuimdingen van RamAir ipv K&N omdat ik die beter kwijt kan dan de K&N's...
Moet nog even op zoek naar de goeie maat op ebay..

Als ik iets verzin op de kraan dan heb ik 1,5 mm speling tussen de felsrand van mijn tank en het kapje van decarburateur.
Kortom, het past net an [yes]
De tank moet net 2 mm omhoog bij de bevestiging en dan passen de zijkapjes ook nog [tu]

20 mei 2015, 22:23
Nou zie je wel alles komt goed  ;)

21 mei 2015, 18:30
..
Ding liep trouwens voor geen meter dat ik hem kocht, en toen ik de carburateurs net ff bekeek snapte ik waarom, 1 van de naalden zat boven vast in het verkeerde gat van de gasschuif.. [no]
..
Damn.. dat is lomp..  Maarrr tegelijkertijd heeft het je wellicht toen wel een nette aankoopprijs van dat blok opgeleverd!?  :D

Als ik iets verzin op de kraan dan heb ik 1,5 mm speling tussen de felsrand van mijn tank en het kapje van decarburateur.
Kortom, het past net an [yes]
De tank moet net 2 mm omhoog bij de bevestiging en dan passen de zijkapjes ook nog [tu]

Ik bedacht me nog dat je w.b. de passing met de standaard kraan (en nu dan ook met die felsrand) anders wellicht ook met een kleine inkassing in het bewuste carbdeksel weg kunt komen.. Dus afh. van de dikte van het materiaal er een putje/groefje in dremelen OF (indien het plastic een thermoplast is) er een "deukje" in smelten..
Zolang dit geen al te forse bobbel aan de binnenkant oplevert die in de weg zit voor volledige opening van de gasschuif, en niet al te veel volume van de "vacuumkamer" wegsnoept, zou het wellicht prima kunnen.. Het membraam plooit zich wellicht ook wel om die bobbel heen..
Uiteraard is dat wel experimenteel, en heb je het risico dat je perfectly good carbdekseltje de vernieling in helpt..  :-\

21 mei 2015, 19:58
Damn.. dat is lomp..  Maarrr tegelijkertijd heeft het je wellicht toen wel een nette aankoopprijs van dat blok opgeleverd!?  :D

Had een complete motor gekocht met iets van 35000 op de klok, alle onderdelen verkocht en zodoende een scheet en een knikker voor de GSX betaald.
En ik heb gelijk alles wat ik nodig had.

Uiteraard is dat wel experimenteel, en heb je het risico dat je perfectly good carbdekseltje de vernieling in helpt..  :-\

Ik heb er al 1 naar de filistijnen geholpen met het er opdrukken van de carburateurs haha, ik schoot uit en dat kleine pijpje brak.
Ik ga jou idee wel ff uitproberen, dan kan de tank misschien ook weer iets lager, en komen de kuipdelen gewoon mooi uit.

Nu ff op zoek naar kapjes...  :-\