peterrr popup special

Nieuws:

Auteur Topic: peterrr popup special  (gelezen 121819 keer)

22 apr 2013, 20:43
zo die is aardig doorgesleten, rook je geen verbrand plastic dan tijdens het rijden ???? ;D ;D ;D
Katana1100sz  Katana1100sz

22 apr 2013, 21:01
zo die is aardig doorgesleten, rook je geen verbrand plastic dan tijdens het rijden ???? ;D ;D ;D

Nou is mijn reukvermogen al niet zo goed, en als je snelweg 130 rijd ruik je het al helemaal niet, dus kwam er een beetje laat achter... :-[
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

22 apr 2013, 22:39
 :D hahaha.. sorry, moet er wel een beetje om lachen..  [devil] spatbord in de vernieling helpen is zonde natuurlijk.. maar vraag me wel af waarom een standaard GSX-R spatbord zo dicht op de band heeft kunnen zitten..  ???
normaliter zit er standaard meestal juist een flink grote speling/ruimte tussen.. (of had je die juist daarom aangepast?)

voorspatbord dicht op de band is visueel een beter plaatje, maar is bijzonder onpraktisch.. als je nl. over een vers begravel-ed stukje asfalt rijdt, kleeft de steentjesmeuk nogal 'ns aan je voorband vast en schraapt dan je binnenkant van het spatbord aan gort..
maar lang niet zo spectaculair als wat jij hebt geproduceerd natuurlijk..   :P

maar buiten de voorspatbordverband ing ziet het versgespoten plaatwerk er op de foto's super uit..  [tu]

qua spanningsregelaar/gelijkrichter raad ik "iedereen" tegenwoordig aan om een nieuwer type met mosfet-technologie aan te schaffen.. na voor de 2e keer een Electrex spnngsrglr om zeep te hebben geholpen (thnks nogmaals voor het aanduwen Dan!  ;) ) heb ik toen maar de spnngsrglr op m'n EFE geschroefd die ik al voor m'n Kat-project had klaar liggen..

voordelen mosfet-spnngsrglr: wordt minder heet waardoor interne componenten minder snel verbranden, erg constante spanningsoutput, zeer betrouwbaar..
nadelen: iets grotere afmeting, duurder (dus goed zoeken op ebay)..
meer info hierrr..
                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .

23 apr 2013, 16:04
Ja Arnout, ik moest er zelf ook wel om lachen  ;D

Ik heb dat metalen framepje er tussen weg gelaten, en het spatbord wat lager op het wiel gedaan omdat ik bang was dat het spatbord de kuip zou raken met inveren.
Ik ga nu wel ff een vervanger zoeken, en die monteren ' met'  het metalen framepje en kijken hoeveel speling ik dan heb..
Ding is vies laag aan de voorkant

Het gespoten kuipwerk ben ik ook wel tevreden over, maar als je het van dichtbij bekijkt zitten er wel wat foutjes in..  maargoed, het laten overspuiten heeft mij minder gekost dan als ik zelf verf had moeten kopen. Het is gedaan door een leerling autospuiter.

Die tip van die regelaar is een goeie, ik ga er ff naar kijken, maar ik knoop eerst die regelaar van mn andere klapkat er op.

24 apr 2013, 01:26
om te checken of je spatbord mogelijk de kuip raakt is het wrs het eenvoudigste om op te zoeken wat de veerweg van je voorvork is en een los spatbord op die hoogte (vanaf volledig uitgeveerd gemeten) tussen de vorkpoten te passen..
wellicht effe met tape vastzetten, en dan wat met je stuur draaien en kijken of/wat er in contact komt..
nu is de combinatie volledig ingeveerde voorkant en stuur tegen de aanslag wel erg onwaarschijnlijk natuurlijk.. dus de meer "rechtuit" posities zijn het meest relevant..
                                            Geen foto's in bovenstaand bericht zichtbaar nie? Verander dan in de URL https naar http!                  .. . . .  .  .   .

8 mei 2013, 22:04
Zo dan,,, weer ffies bezig geweest
Voorspatbord en kettingbeschermer kreeg ik vandaag binnen
net even dit gedaan:

dit is ff voor het tripje duitsland, en later maak ik wel een mooie van een plaatje alu  8)

Morgen met het voorspatbord verder..

10 mei 2013, 17:40
ZO,, ik heb nu een achterrem,, wel zo handig mocht ik mijn remblokken nog een keer verliezen op de snelweg  :-[

Volgende week op het werk nog ff een paar beugeltjes maken voor het monteren van mijn voorspatbord en dan ben ik klaar voor duitsland  [tu]

19 mei 2013, 14:09
zo,, ander spatbordje er op, en klaar voor het treffen in Duitsland  [tu]

19 mei 2013, 19:38
beter 8), nou geen burning plastic meer.  [tu] [tu]of zit hij weer vlak op je wiel.
Katana1100sz  Katana1100sz

19 mei 2013, 19:59
beter 8), nou geen burning plastic meer.  [tu] [tu]of zit hij weer vlak op je wiel.

Heb het spatbord iets meer omhoog gemonteerd, en wat steviger vast gemaakt aan de voorkant.
Heb al ff proef gereden, en hij fikte nog niet op  [tu]

19 mei 2013, 22:57
zo,, ander spatbordje er op, en klaar voor het treffen in Duitsland  [tu]

ziet er erg strak uit..  niet te hard remmen..!  ;D

..verder mist er alleen nog een snorkel als ik de weersberichten zo zie..  

20 mei 2013, 10:11
ziet er erg strak uit..  niet te hard remmen..!  ;D

Als de remmen het maar doen Arnout haha, anders vlieg ik dit keer misschien wel de afrit af haha

Hij is echt vies laag ja, maar heeft de kuip nog niet geraakt  [no]

En wat het weer betreft,, het kan altijd nog meevallen, maar ik neem wel mijn regenpakkie mee denk ik want mijn leren jack is niet waterdicht..

25 okt 2014, 10:19
Zo, hier ben ik ook nog steeds mee bezig, ook al rijd hij wel.

Wil het luchtgekoelde blok er uit, en een oliegekoeld blok van een GSX750F of R er in hebben.
Omdat die net iets meer PK heeft, zuiniger is en een 6e versnelling heeft.

Was even aan het meten en proberen met een oud frame en onderblok en het hoeft niet heel lastig te zijn.
De steun op het frame die bij de zijstandaard zit moet er afgeslepen worden.
Achter onder past het prima

De rest moest allemaal uitgemeten worden.

Ondertussen heb ik alle benodigde steuntjes al af en hoef alleen de afstandbussen nog laten draaien.

Als dit allemaal uit eindelijk op mijn katana ook werkt, zet ik alle maten van de steuntjes en bussen wel op het forum zodat andere met een popup katana ook een oliegekoeld blok in kunnen bouwen.

De plannen voor deze kat zijn:
- oliekoeler blok monteren
- originele kleuren weer terug, gouden frame, parelmoer wit kuipwerk met originele decals
- geen gouden wielen maar wit
- 4 in 2 uitlaat

Genoeg te doen volgend jaar  ;D (of komende jaren)

25 okt 2014, 11:41
Peter

Ik zou het blok wel zover mogelijk naar voren plaatsen i.v.m de uitlaatbochten , die kunnen anders niet langs het frame en wel het horizontale verstevegings buis aan de voorzijde , tenzij je zelf de uitlaatbochten gaat buigen  ;D

25 okt 2014, 16:40
Peter

Ik zou het blok wel zover mogelijk naar voren plaatsen i.v.m de uitlaatbochten , die kunnen anders niet langs het frame en wel het horizontale verstevegings buis aan de voorzijde , tenzij je zelf de uitlaatbochten gaat buigen  ;D

Frame is heel anders dan de standaard katana, korter, en een vierkant buizenframe die hetzelfde is als de GSX750ES
Het luchtgekoelde blok, heeft ongeveer de zelfde afmetingen als het oliegekoelde 750 blok.
Ophangpunten zitten ook bijna op dezelfde plek.
Heb al wat andere foto's gezocht van mensen die dezelfde modificatie hebben, en het past prima zonder al te veel gedoe, en de uitlaat moet ook gewoon passen   [yes]