EFE.. inmiddels ook al een kat..

Nieuws:

.. . . .  .  .   .       Koud hè?  Bestel nu de warme KatanaClub-sjaal hierrr..           .. . . .  .  .   .

Auteur Topic: EFE.. inmiddels ook al een kat..  (gelezen 77920 keer)

15 feb 2025, 18:27
Toch wel weer heel mooi werk voor een telleraandrijving. Ik bewonder je geduld in deze!
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

15 feb 2025, 20:29
Toch wel weer heel mooi werk voor een telleraandrijving. Ik bewonder je geduld in deze!

Hee die Kees! Yup, er is best wel veel tijd en aandacht in dit telleraandrijvings-projectje geslopen. Almaar passen en meten, en oplossingen voor nieuwe problemen bedenken.
Vervolgverhaal hierover komt nog, maar wacht nu op bezorging van bestelde VHT-spuitbussen om het ding af te kunnen maken.
                                        .. . . .  .  .   .

27 feb 2025, 03:54
Right.. Zoals onlangs beloofd, hier dan het vervolg van het KM-telleraandrijving sub-project.

Eerder dus al aangegeven dat een voorziening om het alu-plaatje voor de VFR-tellert in het deksel vast te kunnen zetten nog ontbrak. Na lang verzinnen uiteindelijk bedacht dat toevoegen van aparte "supports" met hierin een boutgat wellicht de meest haalbare optie zou zijn.
Hiertoe 3 stuks pootjes gedraaid, en de voetjes ervan schuin gevijld zodat die min-of-meer vlak aanliggen tegen binnenkant deksel. Een stukje kinderklei bleek hierbij onmisbaar voor overnemen van de juiste helling.
Na vastlijmen m.b.v. Bison Kombi Metaal de pootjes nog op gelijke hoogte afgefreesd.

Eerder had ik het voorste steunplaatje nog ge-alu-soldeerd, maar dat bleek een vrij moeizaam proces. (veel hitte nodig en kon er slecht bij). Lassen (vanaf buitenkant door gat) was ook nog een optie waaraan ik zat te denken, maar voor secure plaatsing van de pootjes leek me dat te weinig precies.
Max. temperatuur van Bison Kombi-meuk is trws slechts 100 grdn, wat vor een tandwieldeksel net binnen de perken is.

Anyway.. De definitieve positie van de pootjes kon ik vervolgens (met een hoop gedoe met papieren malletjes etc.) overnemen op het alu-plaatje voor het boren van de boutgaten. Deze zijn met opzet overmaats, zodat hiermee het plaatje nog iets verschoven kan worden en de VFR-tellert exact uitgelijnd kan worden op de uitgaande as.

Na een x-keer controleren of de boel idd past kon het afwerken beginnen. Ruimte rondom VFR-tellert gelijkmatig gemaakt, en de opening in het deksel doorzet aan de bovenkant zodat de KM-tellerkabel ingeplugd kan worden.

En vervolgens na spuiten met VHT sp 139 (en achterlaten duimafdruk [knife]) deksel afgebakken op 90 grdn in de werkplaats-pizza-oven.

Eenmaal voorzien van alle onderdelen kon het KM-tellertandwieldeksel dan eindelijk -hopelijk- definitief op het blok gemonteerd worden.
De genuine H*nda KM-tellerkabel (in langst verkrijgbare variant) bleek vervolgens ook (net) te passen, wat een prettige meevaller was.  8)

Het hele mechaniek zal zich uiteraard in de praktijk nog moeten gaan bewijzen, maar voor nu is er weer een stap gezet in wat eigenlijk het voorvork-swap-project is.
Met losgehaalde koplamp en instrumentenkast om de KM-kabel in te kunnen pluggen, kwam echter plots weer naar voren dat de toerenteller ook nog gefixt moet worden. (Naald hapert en doet soms helemaal niets). Nu de boel w.d.b. toch open ligt, lijkt het handig dit nu eindelijk eens nader te gaan onderzoeken.  We blijven lekker bezig..  ::)
                                        .. . . .  .  .   .