EFE.. inmiddels ook al een kat..

Nieuws:

 

Auteur Topic: EFE.. inmiddels ook al een kat..  (gelezen 52786 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

  • *****
21 feb 2022, 23:16
Right.. Het heeft even geduurd om in de winterstop (en koude werkplaats) om weer 'ns aan de slag te gaan met de EFE. Maar de lijst met sleutelvoornemens is lang, en random daarvan oppakken wat interessant lijkt i.p.v. wat urgent is, blijkt de manier om in beweging te komen.

W.d.b. is een langer bestaande klacht de langzame lekkage van (vooral?) carb no. 4. Geenszins ernstig of watdanook, maar wel veel sporen van benzine restanten duiden op ondichtheid van de FCR carburateur. Ook de epoxy-lijmresten wijzen op een soort beunhaas-reparatie die mogelijk de oorzaak kan zijn.



Na wat onderzoek (YT kijken) betreft dit de naad in de "mid body" die normaliter bij schoonmaakbeurten niet losgehaald wordt. Toch blijkt hiervoor een pakking-kit in de handel, en vervanging van de bestaande pakkingen lijkt dan een eerste poging waard.



De kit voorziet in alle onderdelen incl. nieuwe imbus-schroefjes die makkelijk beschadigen bij demontage. Na loshalen van de betreffende carb blijkt 1 rubbberen pakkinkje te ontbreken, en is dat dus de waarschijnlijke oorzaak van de lekkage (en aanleiding geweest voor de vorige eigenaar om de boel met epoxy de boel te fixen).



Met het spul uit elkaar leek het de ideale tijd om meteen alle carbs (die ook gelijmd zijn) van de juiste pakking te voorzien, maar met 20 juroos a piece was me dat toch wat te kostbaar.
Heb na de reparatie nog geen meter gereden, dus weet nog niet of de boel nu wel dicht is.  :-\
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
22 feb 2022, 09:02
Niet normaal die prijzen.
Waar heb je dit vandaan?
Ik haal normaliter bij Frank MX.
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
23 feb 2022, 02:29
Niet normaal die prijzen.
Waar heb je dit vandaan?
Ik haal normaliter bij Frank MX.

Na lang prijzen vergelijken (ontliep elkaar niet veel) uiteindelijk besteld bij nr1motor.nl. Ik heb wel in de shop van Frank MX gekenen (om te checken of ik wel de juiste kit op het oog had). Maar aangezien die 10 euroos duurder is, daar de koop dus niet gesloten. (FCR onderdelen zijn sowieso razend duur).
Ik was zelf nog niet bekend met nr1motor.nl, maar het assortiment is verrassend groot, en niet idioot geprijsd. Allerlei anders moeilijk vekrijgbaar spul, en dus interessant voor zelfbouwers/projectklussers.
Nope.. Word niet door hun betaald (helaas).
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
27 feb 2022, 22:24
Right.. Ondertussen na de carbklus iets anders opgepakt dat me m.n. afgelopen jaar begon op te vallen, nl. dat de koppeling erg kort aangrijpt. En begon me af te vragen of dit kon duiden op versleten platen (wat na 100k niet ondenkbaar is). Ondanks de standaard drukveren en gebruik volsynthetische motorolie slipt de koppeling echter niet.
Op zich rijdt het prima met slechts minmaal in hoeven te knijpen van de koppeling, maar da's niet hoe 't zou moeten medunkt. (Winter)tijd om op zoek te gaan hoe de koppelingsvork aan de koppelingssteel zit.  [yes]
Koppelingsspul uit elkaar trekken ging vlotter dan in me van eerdere keren (lang geleden) kon herinneren. Vroeger nog zitten prutsen met special homemade tools om de naaf tegen te houden, maar bedacht me dat in de 5e versn. zetten i.c.m. op achterrempedaal staan w.d.b. ook prima werkt.



Als eerste plaatdikte en drukveerlengtes opgemeten, maar die bleken nog binnen de "spec", wat wel verrassend is. (Ter vergelijking nog een gevoerde plaat uit m'n oude GSX-stapel-van-onderdelen gehaald, dat een aftermarket ondrdl lijkt) De samenstelling in mijn EFE is trws 9 (3,0mm) gevoerde en 9 ongevoerde pltn, net zoals de oudere GSX-en en Katana's.
Verder uit voorzorg om de marginale slijtage van de platen en dito inzakking van de veren te compenseren 1mm dikke vulringen onder de drukveren geplaatst.

Verders de naaf bekeken, dat als specifiek EFE-onderdeel met een stalen ingegoten asgat uitgevoerd is (sorry, geen foto), en in de praktijk ook altijd enigszins los zit in de naaf. Ik heb dit destijds nood-opgelost met een dikke brede ring die ook het aluminium vastklemt. E.e.a. bleek bij demontage nog steeds goed op z'n plek te zitten zonder speling. Wèl wat speling had de korf, zowel axiaal als radiaal. Bij een EFE kun je met uitwisseling van een shim de axiale speling verkleinen, maar bij mijn EFE klappert de koppeling eigenlijk nauwelijks (wat wel een ET/Kat kwaaltje is). Uit voorzorg iig een vers rubbberrren plugje gemonteerd (geleend uit dikke een o-ring).



Axiale speling wordt veroorzaakt door slijtage van het grote naaldlager een de corresponderende loopvlakken in de korf en op het dikke lagerblok. Heb alleen een ander naaldlager (dat iets frisser leek) teruggemonteerd, en de speling werd hiermee idd ietsjes kleiner.

Wat mogelijk als oorzaak van het kort aangrijpen en niet-slippen uit de bus leek te komen is de mate waarop de platen ingeslagen zijn in de korf en naaf. In mijn theorie wordt de koppeling als het ware op slot gezet als de platen in de uitgesleten inkepingkjes gedrukt worden. Je zou het bijna zodanig gaan ontwerpen, maar het leek me toch een mooi moment om nu toch 'ns te proberen de groeven wat te fatsoeneren.
Even glad vijlen was echter eenvoudiger gedacht dan gedaan, maar met wat geduld kom je toch een eind.



Heb trws alleen de aandrijfkanten aangepakt, want dat scheelt natuurlijk de helft van het werk da's het deel wat werkelijk functioneel is.

In omgekeerde volgorde van handeling het spul weer teruggeplaatst incl. circulair&duurzaam gebruik van de pakking. Wgs winterstop, verlopen rijbewijs, en gewoon te koud en waaierig buiten nog niet proefgereden. Maar sowieso wachten er eerst nog andere klussen.
« Laatst bewerkt op: 27 feb 2022, 22:36 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
28 feb 2022, 09:52
Mooi technisch staaltje weer.
Maar euh, rijbewijs laten verlopen? ???
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
28 feb 2022, 19:33
Mooi technisch staaltje weer.

Thnks, maar was er zelf toch wat minder blij mee toen ik erachter kwam dat ik een foutje heb gemaakt..  [knife]
Spot de fout en maak kans op een gratis workshop "omgaan met teleurstellingen" of anders "hoe train ik mijn zelfredzaamheid"..  [devil]



Maar euh, rijbewijs laten verlopen? ???

Yep.. Pasfotowinkels waren immers dicht en de afsprakeninplanding es van de gemeente Rttrdm wijst op een forse onderbezetting van ambtenaren die een rbw-verlengingsaanvraag kunnen/mogen accepteren. Bureaucratierompslomp had ook vermeden kunnen worden door gebruikmaking van een app van het RDW waarbij alles online geregeld kan worden, maar daarvoor zou ik dan eerst een eifoon met NFC-chip moeten kopen om m'n paspoort te scannen..  [no] Verders hangt me trws ook nog een mogelijke rijontzegging boven m'n hoofd wgs een zaak waar het OM geen haast me lijkt te hebben. (verjaring immers pas na 3 jaar..)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
22 mrt 2022, 20:14
Hee, leuk een zoekplaatje !
Kan het zijn dat naast het zijdelings verplaatsen van de koppelingsplaten, ook de frictieplaten niet moeten worden tegengehouden door groeven ( op dat andere grote koppelingsonderdeel zo duidelijk te zien op de foto) en ook moeten worden gerefurbied om het geheel lekker te laten carnavallen ?

Ik ga trouwens voor die cursus omgaan met teleurstellingen want elke keer dat ik me daarvoor opgeef krijg ik een dag vantevoren bericht dat ie een maand is opgeschoven.... Wel weer goed voor de zelfredzaamheid. ;D
« Laatst bewerkt op: 22 mrt 2022, 20:19 door Daan »
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
22 mrt 2022, 21:27
Spot de fout,, hmm,,, was je vergeten de eerste plaat vast te zetten met het borgdraadje?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
23 mrt 2022, 22:19
Spot de fout,, hmm,,, was je vergeten de eerste plaat vast te zetten met het borgdraadje?

Da's op zich een goed punt, maar de borgdraad heeft geen functie meer aangezien ik al langer de diafragmaveer+zitting heb weggelaten. (En dan hoeft er ook niks meer op z'n plaats gehouden te worden achter de gladde koppelingsplaat.) Nuttigheid van die veer ontgaat me nl., maar wellicht dat die toch een rol speelt in het aangrijpgedrag van de koppeling?

Kan het zijn dat naast het zijdelings verplaatsen van de koppelingsplaten, ook de frictieplaten niet moeten worden tegengehouden door groeven ( op dat andere grote koppelingsonderdeel zo duidelijk te zien op de foto) en ook moeten worden gerefurbied om het geheel lekker te laten carnavallen ?

Warm, maar nog geen sigaar.
Je beredenering is an sich juist, maar ik heb weldegelijk beide koppelingsdelen (korf en naaf) afgevijld en geschuurd om de inbutsingen weg te werken. Na gedane arbeid bleek echter dat ik me bij de naaf had vergist in het feit dat het aandrijfvlak van de platen daar tegenovergesteld had moeten zijn aan dat van de korf..  [knife] Kortom.. bewerkte oppervlakken zitten aan de verkeerde kááánt. [no]

Ik ga trouwens voor die cursus omgaan met teleurstellingen want elke keer dat ik me daarvoor opgeef krijg ik een dag vantevoren bericht dat ie een maand is opgeschoven.... Wel weer goed voor de zelfredzaamheid. ;D
 

Inderdaad :D

Right.. Het spot-de-fout raadsel is dus niet (helemaal goed) geraden. De begenswaardige prijzenpot zal daarom worden doorgeschoven tot de volgende sleutelfaal en daaraan weer verbonden prijsvraag.  :-X

Right.. Met de carbs eraf was het meteen een goed moment om de inmmiddels tòch wat stugger geworden en gekrompen Tygon F-4040-A benzineslangetjes te vernieuwen. De online zoektocht naar verkooppunten bleek echter nogal moeizaam. (Of torenhoge verzendkosten voor 1m slang, òf minimaal 1 rol van 15m afnemen à 135 euro). Een volledig ethanol bestendige slang blijkt trws ook in het assortiment van Tygon te bestaan (LP-1200 of LP-1100), maar verkrijgbaarheid en verzendkosten zijn net zo problematisch.
Nu besloten eens de gok te wagen met ander spul, nl. Ariete 1958/A/10-S. Dubbelwandige slang in transparant lelijk-paars (UV-best. buitenkant, ethanol-best. binnenkant). Voor weinig en per meter verkrijgbaar bij veel scoorterwebshops.



Helaas niet zo soepel als Tygon. En dus wat meer zwoegen om slangetjes over aansluitpijpjes te drukken.

Voor terugplaatsen van de carbs toch ook nog even de startmotor eruit gevist voor een opfrisbeurt.





Handige tip is wellicht om voor het loshalen van de 2 lange bouten eerst even een markerstreepje te zetten over de aansluitvlakken tussen deksels en centrale behuizing. Dit maakt gepuzzel achteraf over de juiste orientatie van delen een stuk eenvoudiger.  [yes]
Bij het terug in elkaar zetten zag ik nog dat de koperdraad van één van de koolborstels nog maar aan enkele haartjes vast zat. Even weer vastsolderen ging vervolgens iets minder vlot dan gehoopt, maar lijkt toch gelukt.

Met gefixte startmotor weer onder het blikken dekseltje in het blok verstopt, konden eindelijk de vlakschuivers in de rubbers gedrukt gaan worden. Het meest linker rubber had ik vervangen voor een nieuwe exemplaar wgs scheurvorming in de oude. De nieuwe bleek echter zodanig nog-niet-door-hitte-en-druk-vervormd dat de aansluitpositie voor de carbs behoorlijk uit de pas liep met de 3 oude inlaatrubbers. Zelfs met een verbeterde carbs-in-rubbers-druk-techniek* ging dit voor geen meter passen, en moest de oude dus voorlopig weer terugzetten.
Het rubber van het nieuwe inlaatrubber lijkt trws van een anderssoortige soort te zijn tegenwoordig. Ik heb er al vaker over gelezen elders waar men zich ook over de teleurstellende duurzaamheid van deze productaanpassing uitsprak. W.d.b. wordt het wellicht noodzaak om t.z.t. naar alternatieve inlaatrubbers te gaan zoeken. (Stukjes waterkoelingslang schijnen hiervoor ook wel gebruikt te worden, maar dan zit je naast het ontbreken van de "bocht" ook met ruwe overgangen in het inlaattraject..  :-\)

(*: i.p.v. je ongans duwen tegen een set carbs om deze in stugge inlaatrubbers te persen, kun je 2 stukken hout (van juiste vorm) als hefboom en drukverdeelvlak gebruiken. Plat stuk voorlangs de carbinlaten plaatsen, en eind van lang stuk (balkje) als hefboom verticaal hiertgen plaatsen en dwarspijpje in frame als draaipunt gebruiken.)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
1 mei 2023, 06:43
Goed.. Alweer een jaar geleden dat ik hier wat over de EFE gepost heb, maar er is danook wel wat tussendoor gekomen, zeg maar..  :-X

Ondertussen toch weer e.e.a. opgepakt. En in lijn met een eerder voornemen de cylinderkop eens grondig onder handen te nemen, leek het echter slimmer om een andere kop op te knappen zodat ik die t.z.t. om kan wisselen met de huidige kop. Op die manier blijft de EFE rijdbaar, en ligt niet uit elkaar terwijl het weer eindelijk geschikt wordt om te rijden (zoals me vroeger al vaker is overkomen..  ::)

De cylinderkop die ik hiervoor op het oog heb, was ooit een upgrade voor m'n oude Katana (nu op Kaapverdië). Wgs vergeten aan te draaien nokkenaskettingwiel boutjes duurde toen die eerste rit ermee echter nogal kort.



Afgezien van een zootje kromme kleppen dacht ik toen dat de kop verder in prima conditie was, en dus een simpele fix met het monteren van nieuwe standaard kleppen. Nieuwe kleppen (m'n uitlaatkleppen) zijn echter best duur, en het opspeuren van betere deals dan kopen in de onderdelenwebshops kostte wel wat tijd. (Heb nog niet een volledige set, maar hoop een paar oude kleppen te kunnen opknappen)
Verdere inspectie bracht echter aan het licht dat vrijwel alle klepgeleiders aan de uitlaatkant tot over de tolerantiegrens versleten zijn, en dus ben ik ook die onderdelen gaan verzamelen. Dit zijn echter overmaat-onderdelen, wat montage weer wat ingewikkelder maakt.

Naast kromme kleppen, was ook 1 stuks tuimelaar gesneuveld. Mijn poging om de twee delen simpelweg weer aan elkaar te lassen leek in eerste instantie een succes. Helaas is door de lashitte en inklemmen in de bankschroef de passing op de as echter ovaal geworden. :-\



Omdat ik geklungel met een klepveertang voor het demonteren van de oude kleppen niet zo zag zitten, heb ik trws eerst een andere tool bedacht en gemaakt. Geïnspireerd op de Lisle valve keeper remover, heb ik een sterk versimpelde versie hiervan gemaakt waar je met lichaamsgewicht de veer indrukt i.p.v. er met een hamer op slaat. (Verder ontbreekt de magneet erin, en moet je dus alsnog met aparte gereedschapjes de spietjes eruit vissen).



Bij het uitproberen van een eerder ook ooit aangekochte set Webcam nokkenassen (lift niet te hoog voor standaard geleiders?) verder tegen andere probleempjes aangelopen. Onder de vastgezette nokkenaskapjes blijken de assen niet soepel rond te kunnen draaien. De oorzaak hiervoor moet uiteraard nader uitgezocht worden (assen krom? te weinig speling?), maar een afgebroken bout was iig iets om meteen op te kunnen pakken.



Ondertussen was het tijd geworden de EFE toch eens naar buiten te duwen voor de eerste rit dit jaar. Bij thuiskomst bleek de accu echter nogal plat (gelukkig onderweg niet gestopt om te tanken ofzo). Wat metingen brachten al snel een kortgesloten stator aan het licht.
Hoewel een nieuwe stator goed verkrijgbaar is en ook niet de wereld kost als je even zoekt, zou verzending vanuit het VK toch weer meer geld en tijd gaan kosten.
Het leek een uitgerekende kans om eens een plan van vele jaren gelden uit de kast te trekken, en zelf eens te proberen zo'n stator opnieuw te wikkelen.

Op de website van de GS Resources is vrij veel info hierover te vinden, en ook op YT kun je de pogingen van anderen bekijken.

Stator afwikkelen en schoonmaken. Afkrabben van isolator-lak was een hele klus..



Stator lakken met nieuwe isolator-lak. (Ik heb VHT caliper paint gebruikt.)



Wikkelen maar! Vastklemmen op de werkbank maakt e.e.a. een stuk haalbaarder. Om een beetje strak resultaat te krijgen moet je flink kracht zetten, wat snel zere klauwen oplevert. Vooral bij de eerste gang blijkt de draad m.b.v. een spaan/stokje tegen de stator drukken om de krappe bocht voor elkaar te krijgen. Verdere gangen (3 in totaal) zijn dan makkelijker.
Bij het afwikkelen van de oude draad 35 wikkelingen per spoel geteld, maar bij het opnieuw wikkelen ben ik toch wel vaak de tel kwijt geraakt. Het lijkt dan handiger om gewoon een bepaalde lengte te markeren die nodige is per spoel (ca. 1,75m), maar die ruimte had ik niet.



Stroomdraden eraan solderen bleek eenvoudiger dan gedacht. Vantevoren wel eerst goed bedenken hoe e.e.a. verbonden moet worden, en je met wikkelen uitkomt bij het schroefgat van het draadklemmetje.



Ik heb nog getwijfel over de noodzaak om nog een soort coating of lak over de wikkelingen aan te brengen te bescherming en verankering, maar aangezien koeling beter zou zijn zonder extra laag (olie kan dan diep doordringen) en de speciale dubbel geëmaillerde 1,0mm koperdraad vlgs de leverancier tegen allerlei chemische spulletjes kan, leek het een aanvaardbaar risico om de vernieuwde stator gewoon "kaal" in het deksel te schroeven.



Inmiddels een paar keer met de EFE op stap geweest, en tot zover werkt alles weer.  8)
De LiFePo4 Shido heeft a.g.v. de te grote ontlading eerder echter wel een opdonder gehad, en komt ondanks voldoende laadstroom echter niet meer helemaal op de eerdere spanning. Wellicht moet die dus (later) nog eens vervangen worden.

Right.. Een lang verhaal vanwege een tijdje niks posten en opgehoopt raken van onderwerpjes, maar desondanks hopelijk toch vermakelijk om te lezen.  ;)

                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
1 mei 2023, 09:45
Zeker vermakelijk!  [yes] [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • ****
5 mei 2023, 23:26
Inderdaad erg vermakelijk. En wel buitengewoon gaaf dat je zelf je stator hebt gewikkeld, respect.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
9 mei 2023, 20:24
Zeer netjes gedaan Arnout, m'n complimenten 8)

Goed bezig ook met de cilinderkop, geeft me weer een zetje in de goede richting om ook met m'n cilinderkop bezig te gaan :)

Van die afgebroken bouten is altijd leuk werk om er uit te halen, doe het op het werk ook regelmatig. Het oplassen en er bijvoorbeeld een moer op lassen werkt vaker beter dan van die speciale extractor setjes. Mocht oplassen ook niet meer werken is ook weer lastig om precies in het midden te boren zodat je met een tap de laatste stukjes bout er uit te halen.
Gelukkig hebben we als laatste redmiddel de Helicoil..
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
11 mei 2023, 19:53
..
Goed bezig ook met de cilinderkop, geeft me weer een zetje in de goede richting om ook met m'n cilinderkop bezig te gaan :)

Heb alleen nog maar de boel uit elkaar gehaald en bestudeerd w.b. verdere stappen. Andere klusjes kregen trws als snel prioriteit, dus de kop is weer even opzij geschoven.  :-\

Van die afgebroken bouten is altijd leuk werk om er uit te halen, doe het op het werk ook regelmatig.
...

Deze bout was vrij diep afbroken, en moest eerst druppelsgewijs het reststuk oplassen voordat ik er een hulpstukje aan vast kon plakken. Op zich toch een leuke uitdaging.
Ik heb verder vlgs mij nog nooit succes gehad met zo'n boutuitdraaier/-extractor. Bij het indraaien wordt het reststuk dikker, en komt nog vaster te zitten. En als zo'n extractor afbreekt ben je helemaal de sjaak.  [no]

Gelukkig hebben we als laatste redmiddel de Helicoil..

Van een aantal uitlaatbout-tapgaten is de schroefdraad niet helemaak fris meer, en ik twijfel of ik die niet beter nu ook meteen zou aanpakken. Werken aan een losse kop is nl. veel handiger dan hannessen aan een ingebouwd blok.
Eerder (lang geleden inmiddels) had ik één tapgat al vernieuwd d.m.v. vollassen en nieuw gat boren&tappen, maar helicoil is dan een snellere fix. Ik vind de schroefdraad echter nogal kort van die helicoils, hoewel die in theorie ruim voldoende is.
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
18 mei 2023, 14:27
Klopt, zijn vrij kort.
En willen ook nog wel eens loskomen.
Ik zie het ook als laatste redmiddel.

Wat de tapeinden is mij geleerd deze zo veel mogelijk uit te boren en dan met een Dremel aan weerszijden een gleufje te maken. Je vouwt dan zo het resterende materiaal van de bout uit het schroefdraad. Even met een tap er doorheen en het is weer bruikbaar. Wel belangrijk je tijd te nemen en dit secuur te doen... [smart]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S