Panzergrau past bij jou 7,5

Nieuws:

 

Auteur Topic: Panzergrau past bij jou 7,5  (gelezen 37963 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

  • *****
21 mrt 2024, 09:12
Goed bezig Kees! mooi dat de pantzerkat rijd  [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
25 mrt 2024, 21:09
..
Via andere bronnen vernomen dat bij Heiden Tuning Yammie kranen voor XS 650 met minimale aanpassingen zouden moeten passen en goed zouden moeten zijn. In ieder geval geen vacuüm kraan.
..

Aha.. Dat een XS650 een aan-uit-res kraan heeft die op Suzuki-tanks (met bouten hoh 44mm) past is erg nuttige info.  [tu]
W.d.b. schoot me nog te binnen wel'ns op OSS gelezen te hebben dat (ook) op een Yamahaha R6 een dergelijke eenvoudige benzinekraan zit. Bij nader nasnuffelen online lijkt dat te kloppen, maar alleen voor het eerste/oorspronkelijke model. En die kraan lijkt ook op (sommige?) R1's en Thundercats (en thunderaces?) gemonteerd te zijn.
100% bevestiging heb ik echter nog niet kunnen vinden.

Anyway.. Mooie (web)shop die Heiden tuning! Het verbaast me wel dat er voor dit Yamaha-specialisme een markt is. Maar als je wereldwijd de enige bent, valt er wellicht toch wat mee te verdienen. W.d.b. zou je ook een luchtgekoelde-GSX/Kat-shop wensen die in de buurt gevestigd is.. 
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
25 mrt 2024, 22:32
De gaten van de grondplaat van de kraan zijn hoh 46mm, dus er moet even iets worden gevijld. Kraan zit er inmiddels los/vast op. Ik zal een foto maken als het er definief op zit. Maar ik moest wat coating wegbreken. Oude eigen geknutselde kraan zat niet alleen in de adapterplaat maar ook in de coating getapt. En die stukjes liggen nu in de tank samen met 1l benzine die er met de oude kraan nooit gewoon uit wil lopen. Uiteraard wil ik die coatingbrokstukjes eruit hebben. Ik wil dat er niet in de garage uit laten lopen ivm de verstandhouding met de bovenburen.....
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
31 mrt 2024, 20:48
Gisteren de tank leeggemaakt. Kraan gemonteerd:



Nou ff moed verzamelen om de lekkage's van kleppendeksel en carbs op te lossen.....
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
27 sep 2024, 21:03
Inmiddels (mag wel ook zo ondertussen  [knife]) is de pzr kat voorzien van nieuwe lijnboornokkeasuite indrubbertjes. Toen ik de oude eruit had gehaald en met de nieuwe vergeleek voelde ik nou niet brizar veel verschil. Maar goed. Het verschil is dus dat het nu niet meer lekt. Ook de benzine lekkage is verholpen door de vlotterzittingen met een wattenstaafje op een accutol te polijsten. Kortom er kan gereden worden.
Schakelen gaat best goed zo, alleen de voorrem werkte beroerd. Zal wel olie in de blokken zijn getrokken. Nou kan je dat er wel uitsoken met een brander, maar toch maar gewoon nieuwe remblokken gekocht. Zo'n CBR900 rem zou toch behoorlijk moeten remmen nietwaar? En remmen zijn toch ook wel -ahum- eningszinds belangrijk.

Voor het praktische moet er een tellertje op. Ben nu een Acewell die op de Inazuma van Peter zat erop aan het prullen. Steuntje voor de km opnemer gemaakt en een steuntje voor het contactslot en de teller. Morgen eens aansluiten.

Voor het mooi zal er ook iets aan de vering achter moeten veranderen. De veervoorspanning is veel te hoog. Nou staat die op max. Maar minder kan niet, want dan zakt de kraag van de schokbreker. En dat kan niet met de uitlaat. Ik zal daar eens een detailfoto van maken.

Goed the beast is alive.
Nog een paar plaatjes voor de opfleuring:





GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
28 sep 2024, 21:28
Ha.. Goed werk met aanpakken van de aandachtspuntjes  [tu]
Dergelijke kleine klusjes zijn altijd vervelend, en blijven daarom lang liggen.

Nog niet gereden met de nieuwe remblokken? Fajjerbleed remspul is ondertussen trws ook niet meer vergelijkbaar met wat er op huidige sportmotoren geschroefd wordt, maar bij twijfel over remblokken idd altijd nieuwe kopen.

Voor het mooi zal er ook iets aan de vering achter moeten veranderen. De veervoorspanning is veel te hoog. Nou staat die op max. Maar minder kan niet, want dan zakt de kraag van de schokbreker. En dat kan niet met de uitlaat. Ik zal daar eens een detailfoto van maken.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Op de foto lijkt het alsof de uitlaat totaan de demper uit één geheel bestaat, en er w.d.b. dus qua passing niet zo eenvoudig wat gewijzigd kan worden. Snelste beun-oplossing is òf een deuk slaan in de uitlaatpijp t.h.v. de schokdemper òf een stukje van de voorspanner afslijpen..? Anders m.b.v. een forse brander toch proberen de vorm/positie van de uitlaatpijp aan te passen.. Maar dat lijkt een hele klus.  :-\
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
30 sep 2024, 10:17
Mooi dat er weer leven inzit...  [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S