Met die E10 in je tank kan je de betonmolen & split na de winter wel weer tevoorschijn halen. Leeg met wat tweetakt-olie, òf nokkie-vol Aspen / goeie peut!
Tja, nokkie-vol E10 gaat ook niet roesten.
Zolang er geen zuurstof in de tank zit, kan er niets gaan roesten. W.d.b. zou je ook de resterende lucht in een half-volle tank kunnen proberen te vervangen voor een bepaald soort inert gas. B.v. stikstof (uit chipszakjes?
) of argon als je een cylinder hebt staan voor laswerkzaamheden o.i.d. (Hoe dat gas dan langere tijd in de tank blijft zitten en niet ontsnapt langs de ontluchter in de tankdop, weet ik echter zo snel ook effe niet..
)
De tank aftappen en geheel droog maken èn droog en warm opslaan, is idd ook een optie. In dat geval zou ik meteen ook de kans aangrijpen om die droge tank van binnen te voorzien van een goede sealer zoals b.v. die van POR-15. Dan ben je voortaan sowieso van alle roesttrubbels verlost, onafhankelijk van of je nu E10 of echte peut hebt getankt.