..
Het spul lijkt dus te werken.
..
Ah, thanks voor de terugmelding hier w.b. werking lampolie. (En beste wensen terug enzo
)
Een uiterst nuttig stukje info waar anderen dan ook dankbaar gebruik van zullen kunnen maken wanneer vervuilde/verstopte carburateurs het leven zuur maken.
..
(Wel denk ik dat de RF last heeft van uitgeslagen naaldsproeiers/mengbuizen omdat de carbs zo raar schuin hangen slijten die nogal snel heb ik gelezen, maar zijn de carbs wél heel eenvoudig te de- en monteren.
..
Dit.. Het rottige lopen van je RF bij weinig gas / "cruise" klinkt idd in de oren het als het bekende euvel met de Mikuni BST36-38-40 carb serie met de plastic schuiven.
Door slijtage is de opening/doorlaat tussen naald en gasbuis groter geworden, en is het mengsel daardoor rijker geworden. (Het blok draait verreweg de meeste tijd bij slechts een kleine opening van de gashendel, en dus is de slijtage het grootste bij de gasschuifstand/naaldhoogte van die toerentallen.)
..
(Eh, hoe bepaal ik overigens of die zijn versleten/uitgeslagen?)
Heul goed kijken!
Lastig te spotten, maar als de opening (b.k. gasbuis) ovaal is uitgesleten, dan is dat het bewijs voor overmatige slijtage en oorzaak van het slechte lopen.
Een lapmiddel om het overrijke mengsel toch wat te beteugelen is het verlagen van het benzinenivo in de vlotterkamers (dus verhogen van de vlotterhoogte). Ik heb dit zelf ook toegepast toen ik te zuinig was om geld aan dure gasbuizen te besteden.
Over dit onderwerp is al veel geschreven op internet, dus zou vindbaar moeten zijn. Een leverancier van aftermarket gasbuizen heeft er ook
uitgebreider verhaal over. (iets naarbeneden scrollen).