Vandaag even de tijd genomen voor wat kleine klusjes:
Benzinekraan gecontroleerd of het vacuumsignaal wel de kraan open zet. Bij minimaal vacuum stroomt het vol door, dat zit helemaal goed:
Kanaaltjes in vlotterbakken gecontroleerd of ze open zijn. De twee gaatjes in de pakking op het pasvlak moeten een open verbinding hebben met het gaatje onderin de vlotterbak. Even snel met een bus remmenreiniger gecontroleerd en alle kanaaltjes waren volledig open:
Montage van Tygon F-4040A benzineslang (dank aan Arnout) als vervanging van mijn huidige slang. Tip voor montage: de Tygo slang is vrij zacht en flexibel en zit ook niet superstrak om de slangpilaartjes van de benzinekraan en de carburateurs. Zorg dat je goed passende klemmen hebt om de slang goed op de slangpilaren te houden, anders glijdt die er vrij makkelijk af (geen foto van).
Bij loshalen vlotterbakken van carb 3 en 4 trof ik nogal wat rommel aan:
Vlotterbak no. 3: (korreltjes?)
Vlotterbak no. 4: (soort gelei?)
De carb inlaatfiltertjes waren helemaal schoon, dus het lijkt me niet uit de tank te komen:
De vlotterbakken zijn een jaar geleden grondig gereinigd, dus waar dit nu vandaan komt en wat het is..?
gr. bram