Ik doelde eigenlijk op een ES blok.
Zou dat 1 op 1 passen?
Wat, een GSX
750ES-blok ('84- uhh..'88?) bedoel je? Wel duidelijk zijn, jah?
Dat blok is een andere "generatie"
en heeft sowieso een korter onderblok.. Dus het past zondermeer tussen de framebuizen, maar dus niet op de aanwezige ophangpunten.. (Wellicht dat de achterste
of voorste punten toevallig wel passen.. Zou best kunnen..)
Voor een 1100 is het enkel de voorste of ook de bevestiging achter-onder aanpassen?
Voor een ET-EFE 1100 blok in een 750 ET/EX-frame hoef je slechts&alleen de "voor-onderste" ophangpunten aan te passen.. Je kunt deze frame/blok-combi altijd snel herkennen aan de L-vormige motorbloksteunen die dus de standaard driehoekige hebben vervangen..
Wacht, ik schiet wel even een plaatje..
Mijn (nieuwe
) Kat heeft dus ook een 750-frame..
mijn oude trws ook..Dus effe ditsoortige plaatjes van alu of staal zagen&vijlen, en die achterste schroefhulsjes een stukje afvijlen (zoals eerder beschreven), and you're good to go..
(Kan zijn dat er nog wat ringetjes bij moeten om een evt. kleine sprong uit te vullen..)
Andere verschillen tussen de 750 en 1100 frames zijn trws de afwezigheid van de hor. buis tussen de voorste neergaande framebuizen, een kleinere diameter van de swingarm-steekas (en dus ook de gaten in het frame), en het gerucht gaat dat de wanddikte van de buizen in een 750-frame kleiner is..
Maar dat zou ook best een broodje aap kunnen zijn..