zoals in dit topic (
http://www.katanaclub.nl/forum/index.php?topic=148.30) besproken, dacht ik een klein olielek te hebben in het olieseal van de uitgaande as schakelpedaal.
Eigenlijk meer vanwege een kleine fout van me, moest ik sowieso de schakelas eruit halen, hieronder een paar foto's:
Ik heb om te beginnen de uitlaat er af gehaald en de olie afgetapt en opgevangen.
Daarna moet het linkerdeksel van de uitgaande as voor de kettingaandrijving eraf gehaald worden.
Op de schakelas zit een clip en een ring voor het seal, als je deze verwijdert zie je het seal:
Vervolgens moet het koppelingsdeksel aan de rechterzijde eraf.
Ook de koppelingsarm moet van de koppelings-as af. Ik markeer altijd de as even t.o.v. de arm zodat je later weet in welke stand die gemonteerd moet worden.
Schakeldeskel eraf:
De as van het schakelpedaal kan er niet zomaar uit, die blijft hangen achter het grote tandwiel van de primaire aandrijving:
Draai de 6 bouten van de koppeling los en verwijder de koppeling en koppelingsplaten.
Vervolgens moet je het omgevouwen stuk van de borgring die op de centrale moer zit terug tikken.
Draai de centrale moer los (die van mij zat niet heel vast)
Vervolgens draai je 2 M6 boutjes in de naaf van het koppelingshuis en trek je de naaf eruit.
Doordat de naaf eruit is, krijg je voldoende ruimte om het koppelingshuis en het grote tandwiel uit het carter te halen.
Nu kan ook de as van het schakelpedaal eruit getrokken worden:
Seal kan nu vervangen worden.
Montage omgekeerde volgorde van montage.
Ik moet nog nakijken hoe vast de centrale moer moet van het koppelingshuis en hoe ik dan het koppelingshuis ga tegenhouden.
Ik snap de special tool uit de manual nog niet helemaal.
Gr. Bram