tja, "trillingen" is altijd een moeilijk te vangen begrip.. wat de ene erg vindt trillen, vindt de ander niet meer dan normaal..
een Kat/GSX-blok trilt "van nature" idd wel wat rond het midden toerengebied.. dit is m.i. ietsje afhankelijk van de carburatie-instellingen (arm of rijk lopen heeft vlgs mij wel iets van invloed), maar zou niet echt buitensporig moeten zijn..
maar wat is de situatie? is de Kat een nieuwe aanschaf en de de persoon in kwestie alleen gewend aan H*nda-stofzuigers, of het trillen plotseling ontstaan na jaren zonder klachten rondrijden?
nog dingen aan de motor veranderd (uitlaat, carbs, filters, wantdanook) kort voor de trillingen ontstonden?
verder is het de vraag of de trillingen wel door het blok veroorzaakt worden.. als nl. het trillen altijd gebeurt bij een bepaalde snelheid (i.p.v. noodzakelijkerwijs bij een bepaald toerental) zou je ook een ongebalanceerd voorwiel kunnen verwachten.. (band versleten of loodje verloren)
indien een check bij andere snelheden/versnellingen uitwijst dat het toch echt om bloktrillingen gaat, en er niets aan de fiets is gewijzigd, en het trillen plots is ontstaan, verschuift de verdenking naar een mechanische oorzaak..
slippende/losse rotor van de startkoppeling, verdraaide krukas, gat in zuiger, etc.. maar wellicht ook iets simpels als losse bouten van de motorophangpunten..
zijn er wat dit betreft verdere indicaties van motorische aard te vinden? (olieverbruik, roken, geluiden, slecht starten, whatever..)