Spike's Katana

Nieuws:

  .. . . .  .  .   .       KatanaClub Nederland wenst de leden fijne Kerstdagen en een inspirerend 2025           .. . . .  .  .   .

 

Auteur Topic: Spike's Katana  (gelezen 31804 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • ****
17 sep 2014, 13:24
Heb de oorzaak waarschijnlijk gevonden.
Ik heb andere lagers gehaald om het passend te krijgen.
Bleek 1 van de lagers een zwaar punt te hebben en de binnen bus was verrot.
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • ****
17 sep 2014, 13:26
Op de site van Braking uitgezocht welke schijven van welke merken en types passen.
Kwam o.a. Ducati naar voren.
Maat van me (Ducaparts) had nog een mooi setje Brembo Snowflakes liggen... ;D

"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
17 sep 2014, 19:15
Op de site van Braking uitgezocht welke schijven van welke merken en types passen.
Heej.. da's handig.. [smart] meteen braking-catalogue bij favorieten plakt..

..mooi setje Brembo Snowflakes liggen...
Nice.. Zijn deze van het roestijzer-type of roestvrij-type? (Indien cast iron, alvast een tip: na regenrit elk uur ofzo de Kat even een paar cm verrollen)
Offset ook een beetje kloppend voor de remklauwen, of nog niet gecheckt?

Btw, terugbladerend (had ik eerder moeten doen..  :-[) zag ik dat deze set carbon wieltjes al de 3e set is die je in je Kat wilt gaan gebruiken! Hoedanook passen ze wel beter bij de eerder door Pat gelanceerde bijnaam "CarbonKat"..  ;D

Bleek 1 van de lagers een zwaar punt te hebben en de binnen bus was verrot.
Hmmm..  :-\ Klinkt me een beetje vreemd in de oren hoe dit met de wielbalans te maken kan hebben.. (of ik begrijp het niet, wat ook heel goed mogelijk is..  )
Maargoed, zekerheid heb je pas als je de banden eraf haalt en het kale wiel op een balanceer-stand zet.. (banden wil je mogelijk toch vervangen voor beter plakkend rubber?)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
18 sep 2014, 12:12
De schijven zullen niet roesten.
Ik zal de klauwen een kleine 3 mm naar binnen moeten zetten waarschijnlijk.
Komen denk ik wel andere klauwen op. Heb nog een set Spieglers liggen.
Even kijken of dat past en wat dan precies de aanpassingen moeten zijn.
Voordeel is wel dat deze 40 mm qua bevestiging zijn.

Ik heb de wielen draaiend op een as gehad.
Geen slagen of hobbels.
Het lager maakt wel een erg raar geluid.
Aangezien de lagers er slecht inzaten en de vulbus er schuin en wat vervormd in zat, kan dit effect op de balans hebben. En misschien in de band, maar die gaan er idd af.
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • ****
23 sep 2014, 15:57
Van het weekend de wielen op het balanceerapparaat gehad.
Kwam op 0 uit.
Maar op de handmatige moest er een paar gram op.
Is denk ik met draaien op de velg van de nieuwe band wel te verwaarlozen.
Anders een paar gram erbij.

Verder de wielen pas gemaakt.
Achter nog even een remklauw tussen, maar voor is passend.
Moet alleen nog een kleine opvullen achter de klauwen komen.

Passende lagers gehaald en een nieuwe binnenhuis gemaakt...



Voorzijde aangepast...



Spiegler 8-zuiger remklauwen en achterwiel er in...







Nu kan ie weer een jaartje onder de hoes... [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
23 sep 2014, 18:52
Van het weekend de wielen op het balanceerapparaat gehad.
Kwam op 0 uit.

Het kan natuurlijk zijn dat die hoeveelheid loodjes een restant is van een eerdere bandwissel, en er na het omleggen van de "Sync's" niet opnieuw is gebalanceerd..  :-\
Hoedanook is het probleem nu gebleken geen probleem te zijn..  ;)


Spiegler 8-zuiger remklauwen en achterwiel er in...

Nice.. Hopelijk zijn deze 8-pots beter te ontluchten dan Tokico 6-pots..  :-X
Moet je trws bij deze klauwen ook een andere rempomp gebruiken, of zitten er kleinere zuigertjes in en is daarmee het totale oppervlak ongeveer hetzelfde gebleven? (Al blijft de verhouding tussen rempomp en klauwen altijd ook een zaak van persoonlijke voorkeur)

Nu kan ie weer een jaartje onder de hoes... [tu]

WAAaaAAT?  [lecture] Rijden met dat hok! Zou het niet prettig zijn om nog voor de winter een paar meter met het project te hebben kunnen rijden?  ;D

Oja, toch nog wat te zeuren gevonden  [devil] :
Best nog diepe groeven in die Brembo schijven zo te zien op de foto.. Is wel op te lossen natuurlijk (vlakslijpen, afdraaien, gladvijlen, whatever..)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
24 sep 2014, 15:29
Ik had niet anders verwacht.  [tu]
Maar de schijven vertekenen misschien wat, praktisch geen groeven.

De klauwen ontlucht ik altijd met een vacuümpomp en tot nu toe gaat dat goed met de Tokico's.
Heb deze op de GSX-R gehad en gaf gelukkig geen probleem. Remde met een gewone pomp alsof er een stok in het wiel werd gestoken. De zuigers zijn wat kleiner maar het remoppervlak is groter. Ik ga trouwens radiale PT pompen gebruiken. Erg mooi en fijn af te stellen..

Wat betreft rijden met het hok. Tja, heb nog een EF die ik op de weg wil hebben in het voorjaar en geldt eigenlijk ook voor de ET (Wolverine).  [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
24 sep 2014, 19:10
Bliksems mooi spul Jeroen  [tu]
Jammer dat ie nu weer voor een jaartje onder het laken moet om andere projecten af te maken.
Maar ff wat anders, die voetsteunen, die zijn van een EFE of niet??? ziet er ook goed uit op je katana zie ik 8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
25 sep 2014, 13:36
Thanks! [tu]
Ja, klopt. komen van een EF.
Dat heeft degene die de Kat oorspronkelijk heeft aangepast gedaan.
Vind het zelf ook fraai.
Komen aan beide kant strax dempers onder met dezelfde lengte.
Hoef mij met de turbo namelijk toch niet druk te maken met demping.
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S