KatanaClub.nl Forum

Onderwerpen => Projecten => Topic gestart door: Spike op 7 dec 2011, 21:39

Titel: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 7 dec 2011, 21:39
Deze Kat zal voor sommigen geen onbekende zijn. Het is/was de Spirit of Man. Het frame heb ik verder aangepast, verlengde brug en het kuipwerk is IMHO mooier in lijn gezet.
WP vering (voorloper Roma) staat klaar om gemonteerd te worden en zal waarschijnlijk voorzien worden van 1000K1 wielen aangezien de PVM-velgen die ik er voor heb wat aan de smalle kant zijn (5").
Daarnaast wordt deze winter het blok gebouwd. GSX-R1127, opgeboord naar 1216 (Wiseco), 750 DOT-head, Yoshimura nokkenassen, dubbel oliekoelsysteem en nog wat leuk spul.

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/Katana.jpg)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 7 dec 2011, 21:40
Zo, maar weer eens uit het stof getrokken.
Recentelijk de WP voorvork en achterveer laten reviseren.
Zou er een andere stuurpin in moeten zetten, maar kwam er via OSS achter dat er speciale lagers zijn waardoor dit niet nodig was. Door dit lager paste het 1 op 1. Verder van het weekend een Busa voorwiel op de kop getikt. Past mooi bij het aangepaste Busa wiel dat ik van Wim had overgenomen. Daarnaast kwamen vandaag mijn Beringer schijven binnen. Kon dus niet wachten...

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/Katana_WPshock1.jpg)

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/Katana_WPshock2.jpg)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 7 dec 2011, 21:41
Busa achterwiel. Ga ik nog wisselen met de GSX-R1000 wielen uit de 7/11W. Passen IMHO qua vorm beter bij de Kat. Maten zijn gelijk, dus komt mooi uit...

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/Katana_Busa_back.jpg)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 7 dec 2011, 21:42
De Beringer schijven. Hele verzameling zo; WP voorvork, Busa wiel, GSX-R1000 as, Busa bus, TL schijven...  ??? Maar past perfect en daar gaat het om... ;D

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/Katana_Beringer.jpg)

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/Katana_WP_front.jpg)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 7 dec 2011, 21:43
En nog even een totaal plaatje... :P

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/Katana_overall.jpg)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: arnout op 8 dec 2011, 00:21
wow.. mooi blingspul hoor.. 8)
die Beringer remschijven heb ik nooit erg mooi gevonden maar op ik dit geheel past het plotseling wel goed..

mooie WP-schokdempert ook.. (hi- en low-speed demping instelbaar?)
die tokico-klauwen zijn trws beroerd om te ontluchten.. als 't je wel lukt zijn 't fantastische knijpers, maar anders..  :-X (iemand nog een setje kopen trws?  ;D)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 8 dec 2011, 15:18
Thanks.
Yep, volledig instelbaar. ;D
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: katanasp op 1 jan 2012, 13:48
He Arnoud

die tokico-klauwen zijn trws beroerd om te ontluchten.. als 't je wel lukt zijn 't fantastische knijpers

Nooit gehoord van druk opbouw
1 nachtje de druk opbouwen , remhandle vastzetten indrukken en met tywrap vastzetten en voila de volgende dag een stevige druk , zoniet even nog 1 of 2 nachten herhalen  , hierna geweldige

Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: arnout op 2 jan 2012, 00:07
Nooit gehoord van druk opbouw
1 nachtje de druk opbouwen , remhandle vastzetten indrukken en met tywrap vastzetten en voila de volgende dag een stevige druk , zoniet even nog 1 of 2 nachten herhalen  , hierna geweldige

de tiewrap-truc ken ik natuurlijk ook..  ::) maar het duurt hooguit 1 dag (of enkele uurtjes stevig rijden) voordat de oude sponzigheid weer terug is..
een aantal dagen achtereen blijven "tiewrappen" heb ik echter nog niet geprobeerd..  maar dat klinkt als toch het proberen waard..  ;) (heb al zoveel andere "methodes" geprobeerd..  :-X)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: katanasp op 2 jan 2012, 20:56
Nog wel even tussendoor ontluchten voor een strak resultaat en natuurlijk staalomvlochten remleidingen.
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 17 jul 2012, 09:28
Na heeeeeeeeel lang zoeken, eindelijk een WP-spatbord gevonden die op deze vork past. Weer een stukje thema. ;D

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/007_514.jpg)

Ziet er trouwens naar uit dat ik het turbo-blok in de Kat ga hangen...
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: arnout op 17 jul 2012, 18:32
nice..  8)

Weer een stukje thema. ;D

thema? ..welk thema?  ???
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: CamoKat op 17 jul 2012, 23:02
.... Carbon-Kat ;)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: peterrr op 18 jul 2012, 18:10
Ik had bij een duitse katanameeting een keer een Deen gesproken die had een carbon kat bij zich,

(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/kt040_Medium.jpg)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: CamoKat op 18 jul 2012, 21:40
Ooooeeeehhh ..... waar is die "like" knop hier op 't forum??  8)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Pat op 19 jul 2012, 08:24
niet lelijk zo'n carbonkat. 8) 8) 8)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 19 jul 2012, 10:05
Idd nice! Maar zo overdreven ga ik het niet doen hoor.
Heb qua kleurstelling nog steeds de Kat van Arnout en deze voor ogen...

(http://forum.oldskoolsuzuki.info/yabb/Attachments/PICT00019.JPG)

Het zal 'm zitten in dingetjes als spatbord, ruitje, vinnetjes, undertail, blokcovers, dempers, etc.
Misschien ipv de zwarte baan een baan carbon.
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: peterrr op 19 jul 2012, 19:50
.. zo'n zilvergrijze katana met een zwarte baan, en dan die rode bies over de tank heen is inderdaad een mooie kleurencombinatie  8)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 6 dec 2012, 13:53
Zag dat ik het nog niet gepost had, maar tijdje terug een andere brug weten te scoren.
Is een alu buizenbrug, one-off voor een Busa. Zal dus het linksysteem wel moeten aanpassen.

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/Katana_achterbrug_buis.jpeg)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: arnout op 6 dec 2012, 21:38
..andere brug weten te scoren..

nice.. een beetje ZRX meets Spondon..  8)

Zal dus het linksysteem wel moeten aanpassen..

welnee.. ophangpuntjes voor twin shocks erop lassen en klaar is Kl.. Spike..  ;D
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 7 dec 2012, 11:47
 :o Neeeeeeuh, niet voor niets zoveel werk met monoshocken gehad.
Zou zonde zijn... [tu]
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 25 jan 2013, 13:52
Vergeten een update te plaatsen... :-[

Heb een mooie set PVM-10YS velgen gevonden.
Gaan nog zwart worden.

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/Katana_PVM_zps6b181d1b.jpg)

Verder loopt het turboblok nu (eindelijk) goed. Kwam van de testbank af met ruim 210 PK aan het wiel maar liep niet verder door dan 9.000 RPM. "Blies" schijnbaar de bougies uit. Na het plaatsen van een Dyna2000 en 2,2 Ohm bobines loopt ie nu zeer krachtig door. Naar schatting zal ie nu 220 a 225 aan het wiel leveren met ongeveer 0,7 bar. Nog op te schroeven naar 1 bar. 0,1 Bar staat gelijk aan 10% meer vermogen, dus theoretisch kan er nog 30% vermogen bij. Denk (nog) niet dat ik dat doe, want in deze opstelling valt er niet mee te rijden. Tot in de 4e op het achterwiel. :o
Maar goed, Kat is langer, dus... :-X

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/Katana_turboblok_zps0197fea4.jpg)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: arnout op 25 jan 2013, 19:14
okeedan.. moest effe terugbladeren, maar begrijp nu dat dit gixxerblok dus het eerder genoemde "turbo-blok" is dat in de kat komt te hangen..  :) ..vandaar dus ook die lange achterbrug die al in de kat zit.. om e.e.a. aan de grond te kunnen houden en voor opstijgen te behoeden..  :D

mooie wieltjes ook weer  8) (magnesium? ..of "forged" alu?), al is er niks mis met good-old GSX-R-wielen m.i. (alleen beetje zwaar wellicht, vooral naar huidige maatstaven..)

anyway.. mooi dat er weer schot in dit Kat-project komt!  [tu]
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 25 jan 2013, 23:43
Eindelijk iemand die mij begrijpt... [tu]
PVM's zijn alu, ben niet zo'n fan van magnesium wielen. :-X
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: arnout op 28 jan 2013, 19:12
Eindelijk iemand die mij begrijpt...

nou, zo ver zou ik nou ik weer niet willen gaan..  :P ben eigenlijk niet zo van de gixxerblokken in GSX-en/Katten..  (http://www.katanaclub.nl/forum/Smileys/yabb/lipsrsealed.gif)
maar dat het desondanks een super Kat gaat worden lijkt me duidelijk..  8)

hoe wil je trws t.z.t. dat carbon-thema op het plaatwerk gaan uitvoeren? alles bedekken met een mat carbonweefsel+epoxy? of het plaatwerk vervangen voor volledig uit carbon opgebouwde delen (http://japan.webike.net/SUZUKI/GSX1100S+KATANA/Fairings/679/1112/mc/)? of d.m.v. vinyl-wrapping, of airbrushen?
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: peterrr op 28 jan 2013, 19:59
Volgens mij is er een Deen die alle kuipdelen van de katana van carbon kan maken.

En dit is zn kat,, laag ding,, maar de man was ook niet groot  ;D

(http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/6536_1236143024147_6323933_n.jpg)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 4 feb 2013, 13:20
Klopt, maar gaat mij te ver.
Ook qua prijs trouwens... :-\
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 10 feb 2013, 01:04
Van de week het linksysteem van een Hayabusa binnen gekregen, nodig om de one-off Busa brug in de Kat te krijgen. Gezien de andere bevestigingspositie van het linksysteem (frame is aangepast voor een GSX-R brug) een dagje geknutseld om het goed werkend te krijgen. Geheel moet nog worden afgelast. Ook de PVM-velgen passend gemaakt.

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/Kat_PVM1_zpsa7c4f704.jpg)

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/Kat_PVM2_zps7a0bec34.jpg)

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/Kat_PVM3_zps8d6f4eaa.jpg)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: arnout op 10 feb 2013, 21:27
mooie plaatjes weer hoor..  [yes]

Geheel moet nog worden afgelast..

meteen ook die dunne plaatjes boven de achterbrug-as verstevigen/wegslijpen/vervangen voor iets anders?  [whip]

Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 11 feb 2013, 11:59
Thanks!
Tja, zit er wel aan te denken, maar hebben volgens mij geen functie meer gezien de mono-shock?
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: arnout op 12 feb 2013, 17:00
..maar hebben volgens mij geen functie meer gezien de mono-shock?

..hebben geen functie al zaten de twin shocks er nog op m.i... behalve dan voor de "looks"..  ::)
maargoed.. ik heb ze ook -ronde pijpjes i.p.v. plaatjes, that is- op m'n GSX/Kat-frame (zelfs opnieuw ingelast!) maar eigenlijk alleen omdat 't er goed uit ziet..   :-[
maar discussies over nut/functie bepaalde frameverstevigingen is als een topic over motorolie openen..  [knife]  ;)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 13 feb 2013, 10:35
Heb je helemaal gelijk aan. Hebben we het al vaker over gehad.
Gezien de looks kan het zijn dat ik ze inderdaad nog ga vervangen.
Heb nog steeds je tekening van de buisjes, dus... [tu]
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 13 feb 2013, 10:35
Na heeeeeel lang zoeken eindelijk een mooie teller voor de Kat kunnen vinden.
Kwam deze 2e handse toevallig tegen afgelopen weekend, kende het merk niet eens.
Is een toerenteller met ingebouwde KM-teller. Zit ook een kwart-mijl en een gewone timer op. Verlichting is in te stellen en ook de kleur van de naald veranderd in combi met de shift-light.

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/Kat_teller_zps9b44ebc1.jpg)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: peterrr op 13 feb 2013, 17:22
Ik neem aan dat het een electronische snelheidsmeter is? en waar haalt hij zijn snelheids signaal vandaan dan?
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 14 feb 2013, 15:20
Yep, van een bijgeleverde sensor. Werkt met een magneetje in 1 van de remschijf-bouten...
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: MCBKat op 14 feb 2013, 18:34
Mooi klokkie  8)
Beetje prijzig nieuw...  :o

Stefan
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: peterrr op 14 feb 2013, 19:13
Yep, van een bijgeleverde sensor. Werkt met een magneetje in 1 van de remschijf-bouten...

dat is mooi makkelijk, ik heb ze ook wel eens bij het voorste tandwiel gezien, wat ik overigens niet helemaal handig vind, bij het voorwiel lijkt me een goeie plek.
Ik ga dat ff onthouden voor mn eigen projectje... ;)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 2 mei 2013, 14:16
Geen grote update helaas, maar wel de deksel binnen die Proffie (Sander) voor mij heeft aangepast voor het turbo-blok...

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/dsc01565_118_zps554bab7b.jpg)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: arnout op 2 mei 2013, 23:24
Geen grote update helaas..

ach.. vele kleine update-jes malen 1 grote..  ;)

deksel ziet er gelikt uit..   8)  maar waarom twee pijpjes/aansluitingen erop? is eentje niet ruim voldoende voor de carterventilatie?
..symmetrie?  ;D
..of is 1 ervan een "oil return feed" van de turbo ofzo? sorry.. weet nix van turbo's..   (http://www.katanaclub.nl/forum/Smileys/yabb/embarrassed.gif)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 3 mei 2013, 16:52
Bijna goed... [tu]
1 is voor carterontluchting en de ander is return van de olie-catchtank.
Door de 1216 en turbo heb ik aardig wat blow-by en dat zorgt dus voor aardig wat extra druk in het blok.
Zijdeksel heeft dus een ontluchting en samen met die van de kop komen ze uit op een catchtank.
De retour gaat dan weer naar de andere aansluiting op de deksel om de cirkel weer rond te maken... ;)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 12 sep 2014, 15:50
Eindelijk weer een kleine update.
Boven verwachting een set carbon Dymag's kunnen scoren.
Vraag alleen is of ik het strax passend ga krijgen qua schijven, etc... :-\

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/D378D9D9-532E-461B-976C-8513E27C90EC_zpsqsrhtzdc.jpg)

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/4D9B644B-ADBB-4F09-A264-DD5AB725581F_zpsyx9lnvzu.jpg)

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/B6CD888D-3101-4206-80CA-591EFCA918D1_zps6mg4frbq.jpg)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Rozzy op 12 sep 2014, 19:46
Mooie shizzle  [tu]
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: tomcat op 12 sep 2014, 20:53
Sooo, dat zijn wel zeer aparte wielen. Mooi hoor!
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: arnout op 12 sep 2014, 23:38
Eindelijk weer een kleine update.

Dat zal idd 'ns tijd worden..  [lecture]  :P

Vraag alleen is of ik het strax passend ga krijgen qua schijven, etc... :-\

Natuurlijk.. Alles is passend te maken.. Gewoon even wat pasbusjes draaien op je Emco..

Btw.. Supermooie wieltjes  8), maar er is wel wat veel lood op de wielen geplakt imho, vooral in verhouding tot het geringe gewicht van de wielen zelf.. Hopelijk zit de onbalans voornl. in de banden..  :-\
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 14 sep 2014, 01:35
Waarschijnlijk wel, want die zijn niet echt geweldig.
En ach, is toch een showfiets... [tu]
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 17 sep 2014, 13:24
Heb de oorzaak waarschijnlijk gevonden.
Ik heb andere lagers gehaald om het passend te krijgen.
Bleek 1 van de lagers een zwaar punt te hebben en de binnen bus was verrot.
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 17 sep 2014, 13:26
Op de site van Braking uitgezocht welke schijven van welke merken en types passen.
Kwam o.a. Ducati naar voren.
Maat van me (Ducaparts) had nog een mooi setje Brembo Snowflakes liggen... ;D

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/5176BA30-7292-47AA-B7DE-2D7A5B3F002A_zpsiupegncr.jpg)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: arnout op 17 sep 2014, 19:15
Op de site van Braking uitgezocht welke schijven van welke merken en types passen.
Heej.. da's handig.. [smart] meteen braking-catalogue (http://www.braking.com/catalogue/intro.php?lang=EN) bij favorieten plakt..

..mooi setje Brembo Snowflakes liggen...
Nice.. Zijn deze van het roestijzer-type of roestvrij-type? (Indien cast iron, alvast een tip: na regenrit elk uur ofzo de Kat even een paar cm verrollen)
Offset ook een beetje kloppend voor de remklauwen, of nog niet gecheckt?

Btw, terugbladerend (had ik eerder moeten doen..  :-[) zag ik dat deze set carbon wieltjes al de 3e set is die je in je Kat wilt gaan gebruiken! Hoedanook passen ze wel beter bij de eerder door Pat gelanceerde bijnaam "CarbonKat"..  ;D

Bleek 1 van de lagers een zwaar punt te hebben en de binnen bus was verrot.
Hmmm..  :-\ Klinkt me een beetje vreemd in de oren hoe dit met de wielbalans te maken kan hebben.. (of ik begrijp het niet, wat ook heel goed mogelijk is..  (http://www.katanaclub.nl/forum/Smileys/yabb/grin.gif) )
Maargoed, zekerheid heb je pas als je de banden eraf haalt en het kale wiel op een balanceer-stand zet.. (banden wil je mogelijk toch vervangen voor beter plakkend rubber?)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 18 sep 2014, 12:12
De schijven zullen niet roesten.
Ik zal de klauwen een kleine 3 mm naar binnen moeten zetten waarschijnlijk.
Komen denk ik wel andere klauwen op. Heb nog een set Spieglers liggen.
Even kijken of dat past en wat dan precies de aanpassingen moeten zijn.
Voordeel is wel dat deze 40 mm qua bevestiging zijn.

Ik heb de wielen draaiend op een as gehad.
Geen slagen of hobbels.
Het lager maakt wel een erg raar geluid.
Aangezien de lagers er slecht inzaten en de vulbus er schuin en wat vervormd in zat, kan dit effect op de balans hebben. En misschien in de band, maar die gaan er idd af.
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 23 sep 2014, 15:57
Van het weekend de wielen op het balanceerapparaat gehad.
Kwam op 0 uit.
Maar op de handmatige moest er een paar gram op.
Is denk ik met draaien op de velg van de nieuwe band wel te verwaarlozen.
Anders een paar gram erbij.

Verder de wielen pas gemaakt.
Achter nog even een remklauw tussen, maar voor is passend.
Moet alleen nog een kleine opvullen achter de klauwen komen.

Passende lagers gehaald en een nieuwe binnenhuis gemaakt...

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/FDA78AEF-A8CE-485E-97DE-BFC4F8ED4C30_zpsrslydsb2.jpg)

Voorzijde aangepast...

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/D446632C-695B-49C1-B33F-6D2C6741B0A3_zpsbpycakgq.jpg)

Spiegler 8-zuiger remklauwen en achterwiel er in...

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/22C2B0BD-C807-478E-9647-71A9DB061F31_zpsrkwubldb.jpg)

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/57851E70-EB55-466A-A67B-71EFA143EA49_zpsy2kg2snx.jpg)

(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1100S%20Katana/8CC0F967-2CF1-4C05-ADCB-93F0D49E1F98_zpsyxdykkvu.jpg)

Nu kan ie weer een jaartje onder de hoes... [tu]
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: arnout op 23 sep 2014, 18:52
Van het weekend de wielen op het balanceerapparaat gehad.
Kwam op 0 uit.

Het kan natuurlijk zijn dat die hoeveelheid loodjes een restant is van een eerdere bandwissel, en er na het omleggen van de "Sync's" niet opnieuw is gebalanceerd..  :-\
Hoedanook is het probleem nu gebleken geen probleem te zijn..  ;)


Spiegler 8-zuiger remklauwen en achterwiel er in...

Nice.. Hopelijk zijn deze 8-pots beter te ontluchten dan Tokico 6-pots..  :-X
Moet je trws bij deze klauwen ook een andere rempomp gebruiken, of zitten er kleinere zuigertjes in en is daarmee het totale oppervlak ongeveer hetzelfde gebleven? (Al blijft de verhouding tussen rempomp en klauwen altijd ook een zaak van persoonlijke voorkeur)

Nu kan ie weer een jaartje onder de hoes... [tu]

WAAaaAAT?  [lecture] Rijden met dat hok! Zou het niet prettig zijn om nog voor de winter een paar meter met het project te hebben kunnen rijden?  ;D

Oja, toch nog wat te zeuren gevonden  [devil] :
Best nog diepe groeven in die Brembo schijven zo te zien op de foto.. Is wel op te lossen natuurlijk (vlakslijpen, afdraaien, gladvijlen, whatever..)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 24 sep 2014, 15:29
Ik had niet anders verwacht.  [tu]
Maar de schijven vertekenen misschien wat, praktisch geen groeven.

De klauwen ontlucht ik altijd met een vacuümpomp en tot nu toe gaat dat goed met de Tokico's.
Heb deze op de GSX-R gehad en gaf gelukkig geen probleem. Remde met een gewone pomp alsof er een stok in het wiel werd gestoken. De zuigers zijn wat kleiner maar het remoppervlak is groter. Ik ga trouwens radiale PT pompen gebruiken. Erg mooi en fijn af te stellen..

Wat betreft rijden met het hok. Tja, heb nog een EF die ik op de weg wil hebben in het voorjaar en geldt eigenlijk ook voor de ET (Wolverine).  [yes]
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: peterrr op 24 sep 2014, 19:10
Bliksems mooi spul Jeroen  [tu]
Jammer dat ie nu weer voor een jaartje onder het laken moet om andere projecten af te maken.
Maar ff wat anders, die voetsteunen, die zijn van een EFE of niet??? ziet er ook goed uit op je katana zie ik 8)
Titel: Re: Spike's Katana
Bericht door: Spike op 25 sep 2014, 13:36
Thanks! [tu]
Ja, klopt. komen van een EF.
Dat heeft degene die de Kat oorspronkelijk heeft aangepast gedaan.
Vind het zelf ook fraai.
Komen aan beide kant strax dempers onder met dezelfde lengte.
Hoef mij met de turbo namelijk toch niet druk te maken met demping.