KatanaClub.nl Forum
Onderwerpen => Projecten => Topic gestart door: peterrr op 12 mrt 2016, 12:06
-
Ik dacht ik zet het maar in de sectie 'projecten' aangezien het afgelopen weken/dagen wel aan het vorderen is.
In het kort: ik had een 1100 ES (zie topic koppelingsgerammel (http://www.katanaclub.nl/forum/index.php?topic=280.0)), koppakking ging lekken, blok uit elkaar en ik dacht, waarom niet in een katanaframe bouwen als ik die toch heb liggen?
En gelijk alle puntjes die niet goed waren aan de ES verbeteren in de Kat.
Heb het blok weer in elkaar met een goede cilinderkop, kleppen geslepen e.d
En nu de rest nog :D
staat er nu zo bij, ik ga toch eerst even alles werkend maken, en dan geleidelijk aan wel verder met optische dingen zoals het opnieuw spuiten van alles.
Frame is al gespoten in originele kleur, wielen liggen bij de poedercoater
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20160310_191928171_zpsqoduz4pb.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20160310_191928171_zpsqoduz4pb.jpg.html)
Heb nog een flinke to do list natuurlijk, maar omdat ik alles grotendeels origineel opbouw scheelt het wel veel tijd.
Gelijk ook even een vraag, origineel word het achterwiel aangedreven door een 640 ketting, maar ik wil naar 530 omdat die wat smaller is.
Ik vroeg me af of iemand weet hoeveel schakels ik nodig ga hebben?
-
Hmm Peter - kijk hier even..
http://www.suzuki-katana.com/katana_suspension.html
Desnoods Rob mailen - heb weleens contact met hem gehad - weet veel!
-
Ik dacht ik zet het maar in de sectie 'projecten' aangezien het afgelopen weken/dagen wel aan het vorderen is.
Heel goed.. [tu] Er zwerven trws wel meer topics rond die op die manier ge-upgrade zouden moeten worden..
Gelijk ook even een vraag, origineel word het achterwiel aangedreven door een 640630 ketting, maar ik wil naar 530 omdat die wat smaller is.
Ik vroeg me af of iemand weet hoeveel schakels ik nodig ga hebben?
Een standaard Katana 1100 ketting heeft 96 schakels en tandwielen 42/15 (750 Kat (niet-popup) 96, 41/15)
Er zijn handige rekentools om die overbrengingsverhou ding te vertalen naar een andere ketting met bijbehorende tandwielen: http://www.gearingcommander.com/
Daarbij is het wellicht toch het overwegen waard om af te wijken van de standard overbr.verh., want ik heb zelf iig de gearing altijd veel te laag gevonden, zelfs op een stock GSX750.. Je schakelt je rot in de stad in stop-n-go verkeer, en zit al tamelijk vlot in z'n 5.. Op de snelweg zat ik vroeger ook altijd te vissen naar een 6e versn.. ::)
Hoedanook is een 630 trws gewoon even breed als een 530 ketting van hetzelfde type (O-ring, dikte plaatjes, klinkmethode pinnetjes)
Het eerste cijfer in de aanduiding geeft nl. de "steek" (pitch) van de ketting aan (5 -> 5/8", 6 -> 6/8").. De laatste 2 cijfers betreffen de breedte van de tonnetjes van de ketting (30 -> 3/8", 25 -> 5/16")..
Dus het vervangen van een 630 voor een 530-ketting levert je geen enkele ruimte in de breedte op.. Wel kost het minder energie om een 530 in beweging te houden/brengen en levert je dat dus extra "vermogen" op..
Verders.. (tjee, wat een zeurverhaal is dit aan het worden ;) ) Moet je bij het selecteren van kettingwielen voor de 530 ketting erop letten dat het voortandwiel minimaal dezelfde diameter wordt (dus meer tanden dan het oude tandwiel) om het mogelijk gaan slepen van de ketting op de achterbrug te vermijden..
-
Hmm Peter - kijk hier even..
http://www.suzuki-katana.com/katana_suspension.html
Desnoods Rob mailen - heb weleens contact met hem gehad - weet veel!
Thanks Frank! aan die site had ik even niet gedacht, gelijk maar weer even doorgelezen.
En ook bedankt Arnout voor de uitleg, het is even helderder geworden nu
630 ketting is dus net zo breed als de 530, alleen de pitch is dus anders (andere afstand tussen de tonnetjes)
Zag op die site van die Rob Wilton dat ik uit ga komen op een 17 of 18t voortandwiel, en 48t achter.
Ik heb het offset voortandwiel nog van de popup, ook 17t
en aangezien die overbodig is geworden op de popup, kan ik die even proberen op de kat om de boel op te lijnen samen met het achterwiel, remklauwhouders etc
Dan rest aleen nog de vraag, hoeveel schakels?
Als de pitch van de 630 6/8 inch is, en de 530 een kleinere pitch heeft van 5/8 inch moet ik daar even mee rekenen..
En ik kwam uit op 115 schakels.
1 inch is 25,4mm, 6/8 inch is dan 19,05mm en 5/8 15,875mm
96 schakels X 19,05 = 1828,8mm (is lengte 630 ketting)
1828,8 : 15,875 = 115,2 schakels voor een 530 ketting (ervanuitgaande dat de tandwieldiameters 17/48 overeenkomen met de originele 630 tandwielen.
correct me if I'm wrong....
-
correct me if I'm wrong....
Ik kom met deze tool (http://www.botlanta.org/converters/dale-calc/sprocket.html) uit op 113,4nogwat links..
Je sommetje zal ongtwijfeld kloppen, maar je aannames w.b. de diameters (https://www.rbracing-rsr.com/calcsprocketdiam.html) is niet juist.. Een 17T-530 is nl. kleiner dan een 15T-630.. Een 18T-530 heeft wèl bijna dezelfde diameter, maar die is meestal lastig verkrijgbaar m.n. in aftermarket offset versie..
Dus als je kiest voor 17/48-530 gebruik je tandwielen met een kleinere diameter, en dus heb je een kortere ketting nodig..
Maargoed, een motorketting heft altijd een even aantal schakels, dus jouw 115 schakels zou iig 114 of 116 worden, en mijn uitkomst ligt het dichtste bij 114 schakels..
Maarrrr.. Met zoveel variabelen en onzekerheden is het wrs een veiligere/handigere optie om een open ketting met klinkschakel te kopen met overlengte.. Die kun je dan in de praktijk gewoon op maat maken, en ook afstemmen op de positie van de achteras in de stelsleuven.. (soms is er de ruimte om te kiezen om het wiel naar voren of juist meer naar achteren te plaatsen naar eigen voorkeur, door een schakel erbij of eraf te nemen..)
-
Hmm, 113,4 schakels dus
Ja ik had het verschil in diameter van de 17t en 18t even verwaarloosd. dus vandaar dat ik op 115 uitkwam.
Meestal als ik een ketting koop is ie nog los, en pons ik em zelf, dus dan koop ik een ketting van 116 schakels, en maak ik die op maat.
Gaat goedkomen dacht ik zo, thanks again Arnout
Kwam er vanavond ook achter dat de knalpijp van de ES niet past op een katframe.
Als ik op het werk ben zelf maar even wat in mekaar knutselen met spullen die ik nog heb.
Misschien dat ik de yoshimurademper die ik nog heb liggen er op meubel..
iig,, volop aan de gang met alles in elkaar zetten :)
-
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20160411_195416590_zpsowkst3mz.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20160411_195416590_zpsowkst3mz.jpg.html)
Kan de lapjeskat bijna starten... ben benieuwd
-remmen gemonteerd, brembo rempomp van een Aprillia en Tokico remklauwen van een kwakesaki ZXR
-electra zit er op, lampjes doen het
-uitlaat gemonteerd, ophanging voor de demper aangepast en een deukje in de demper moeten slaan. (was makkelijker dan een andere demper pas maken)
-steun gemaakt voor de katanateller zodat die op de kroonplaat van de gsxr past.
-wielen gepoedercoat, nieuwe Avon sloffen er op.
-kentekenplaathouder gemaakt.
-bussen gedraaid voor het achterwiel.
-bussen gedraaid om het stuur netjes vast te krijgen op de kroonplaat.
-remklauw van een GSX750F aan een houder van een bandit zodat de verankering van de klauw aan de bovenkant in de originele achterbrug kan (moet nog een beter maken maar ik heb iets wat past)
-carburateurs schoongemaakt, meeste zwarte verf er afgehaald (en wat zijn die dingen toch vervelend te monteren als je originele luchtfilterbox gebruikt...)
Ik heb niet echt stil gezeten :)
Nu nog even:
-Bussen draaien voor de schokbrekers, en iets om ze te verlengen (mijn vorige verhogers waren te hoog)
-ketting monteren, zit nog te wachten op mijn achtertandwiel omdat de bestelling verkeerd was gegaan.
tandwielen moet ik nog op elkaar uitlijnen, en daar weer spul voor draaien, of afdraaien.
-benzinekraan ff checken, schoonmaken en slangetjes monteren
-achterrem fixen, moet nog ergens een reservoir zoeken, slang, slangklemmen, leiding e.d
En ik zal vast nog wel meer dingetjes moeten doen, maar het schiet nu wel lekker op. :)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20160411_195434583_HDR_zpsklbzfyek.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20160411_195434583_HDR_zpsklbzfyek.jpg.html)
-
Heeft iemand toevallig data van die GSXR voorvork die ik er in heb? het is er volgens mij een van een 89er 750 of 1100
Ik moet even weten hoeveel olie er in moet..
-
Okeedan.. Flink doorgewerkt daaro in Zwaag.. [tu] Die lapjeskat ziet er al bijna rijdbaar uit..
Heeft iemand toevallig data van die GSXR voorvork die ik er in heb? het is er volgens mij een van een 89er 750 of 1100
Ik moet even weten hoeveel olie er in moet..
Tjee.. Ik zou dan ook even moeten zoeken.. Ik had in m'n oude Kat echter wel dezelfde vork, dus zou er ergens gegevens van moeten hebben.. ::) (Herinner me vaag een andere hoeveelheid olie dan de standaardopgaaf te hebben gebruikt n.a.v. een artikel in PB..)
Vork is trws van een 89-er 1100K, die iets langer zijn dan die van de 750 maar qua veerdempingsgedrag niet bijster goed waren.. Vaak verantwoordelijk gehouden voor het onrustige stuurkarakter van de "K", en de reden dat men het dempingsbinnenwerk nogal eens liet aanpassen door veerspecialisten..
Goed, ik zal zometeen effe gaan zoeken..
[graaf, graaf..]
Rightski.. Kon niks in m'n oude aantekeningen vinden, behalve dat ik de veervoorspanning had opgeschroefd d.m.v. een extra spacer.. De sag was nl. ook zonder berijder veel te fors, waardoor je dus minder effectieve veerweg over houdt.. (Dus ik zou zelf ook effe nameten of het extra gewicht van de Kat idd de GSX-R1100 vorkpoten niet teveel laat inzakken..)
In de Suzuki manual (http://www.suzukigsxr.cz/docs/Suzuki_GSX-R_1100_89-92.pdf) wordt opgegeven voor niet USA-models: 5W olie en 418ml oil capacity, en effectief 146mm olienivo (dus zonder veer, volledig gecomprimeerd en na ontbubbelen van de cartridge)
In een PB artikel van augustus '89 genaamd "Keeping to the staright and narrow / How do I make my GSXR1100K handle properly" is men gaan experimenteren met de afstellingen van de vering en demper voor en achter.. De demping in de voorvork wordt als te zwaar gezien en aangepast (W2.5 oile en 185mm oil level).. Commentaar van Ron Williams was dat hij bij Maxton naast aanpassing van de demping ook hardere vorkveren monteert..
Maargoed.. Zelf experimenteren lijkt me een altijd een aanrader.. Olienivo is vlgs mij me niet heel erg cruciaal, maar met de oliedikte kun je dus het dempingsbereik verschuiven.. Qua instelling van de demping vind ik het zelf altijd erg inzichtelijk om een vorkpoot of schokdemper nog zonder veer erop in- en uit te pompen en daarmee zelf te kunnen voelen hoe zwaar die ingaande en uitgaande demping nu werkelijk is en wat voor verschil de stellers werkelijk maken in hun stelbereik..
-
Top Arnout, thanks voor de info, ik ga er straks gelijk mee aan de slag.
Ben inderdaad aardig bezig geweest hier in Zwaag, en hij kan inderdaad al bijna rijden :)
Ik zit alleen nog steeds op het goede 48t tandwiel te wachten, fout bij bestelling,,, en nu kreeg ik het verkeerde tandwiel ook nog eens... grrr
geduld is een schone zaak..
Ik had deze vork ook op de ES, had weinig klachten over de voorvork, behalve dat ie met inveren wat hard is,, maar ook daar had ik niet heel veel last van.
De ES stuurde prima.
Maar de kat ga ik aan de achterzijde nog een paar cm verhogen 2 of 3 cm, dan veranderd de balhoofdhoek ietsje en ik hoop dat ie dan iets beter stuurt
Als ie eerst maar rijd dan kan ik het intensief testen en eventueel bijstellen als het niet bevalt.
Hoop em morgen te kunnen proefdraaien...
-
Vandaag peut er in gedaan, Choke open en de startknop ingedrukt..
Hij doet het! :):):)
Hopelijk volgend weekend een proefritje als de ketting er op zit
-
Hij doet het! :):):)
[tu]
-
Dát zijn goede berichten Peter!
-
Dát zijn goede berichten Peter!
Dat zijn het zeker Kees
Heb gister de ketting er om gegooid, lijnt mooi op, hoef niets te veranderen.
Vandaag voorvork gevuld met olie, nieuwe spanningsregelaar gemonteerd (accu laad nu weer bij)
En gelijk ff door de straat gejekkert, ging goed! geen rare geluiden tot nu toe.
Next step, verzekeren, schorsing er af, knipperlichten monteren.
En misschien toch nieuwe langere schokbrekers aanschaffen... YSS of Hagon ofzo..
-
Top! [tu]
-
Oh,, hier nog ff een kleine update over hoe ik een tellersteun heb gemaakt.
Ik had nog zo'n half verbouwde aan mekaar gebakken steun liggen die ik op een iets beter manier passend heb gemaakt.
Ik heb eerst een deel van de steun afgezaagd wat ik opnieuw wilde maken, toen een modelletje van karton gemaakt om te kijken of het uit komt en om de plaatsen van de gaten te bepalen.
Toen dat goed was heb ik het van metaal gemaakt, aan elkaar gebakken, gespoten en klaar :)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG-20160407-WA0007_zpsyle7hly2.jpeg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG-20160407-WA0007_zpsyle7hly2.jpeg.html)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG-20160408-WA0000_zpskxkvowwb.jpeg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG-20160408-WA0000_zpskxkvowwb.jpeg.html)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG-20160408-WA0005_zps6h7jhvnj.jpeg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG-20160408-WA0005_zps6h7jhvnj.jpeg.html)
En hij zit er op!
En,, nog een minpuntje van de motor wat ooit nog eens gerepareerd moet worden.
Het schroefdraad van de uitgaande as van de versnellingsbak waar het tandwiel op komt.
De vorige eigenaar had hem tot een kwartslag voor afbreken vastgedraaid... :(
Maar door het offset tandwiel wat ik nog had van de popup special kon ik het goede stukje draad nog gebruiken en het zit voorlopig goed vast.
Voor als het echt niet meer gaat ga ik de as vervangen, die heb ik gelukkig liggen.
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20160420_193721850_zpslhtbnsfi.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20160420_193721850_zpslhtbnsfi.jpg.html)
En het laatste wat ik gemaakt heb is een klein spatbordje om de stekkers en kabels te beschermen tegen water tijdens het rijden.
ff snel met de hand gemaakt, maar toch best wel tevreden over het resultaat :)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20160502_191712561_zpsetx8byqx.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20160502_191712561_zpsetx8byqx.jpg.html)
-
..heb ik het van metaal gemaakt, aan elkaar gebakken, gespoten en klaar :)
♫ ..Met TIG kun je alles ma-kun.. ♫ 8)
En het laatste wat ik gemaakt heb is een klein spatbordje om de stekkers en kabels te beschermen tegen water tijdens het rijden.
Er zit nu nog wel een flinke ruimte tussen nieuw spatbord en achterbrug waar rotzooi tussendoor geslingerd gaat worden.. :-\ Als je nu een huggert op de achterbrug monteert blijft ook het traanplaatje mooi schoon.. [yes]
-
♫ ..Met TIG kun je alles ma-kun.. ♫ 8)
hahaha ja dat klopt, je kan een heleboel mooie dingen maken met een TIG apparaatje, daar ben ik ondertussen wel achter gekomen
Er zit nu nog wel een flinke ruimte tussen nieuw spatbord en achterbrug waar rotzooi tussendoor geslingerd gaat worden.. :-\ Als je nu een huggert op de achterbrug monteert blijft ook het traanplaatje mooi schoon.. [yes]
Hugger.. hmm goed idee, maar ff uitzoeken wat er op een originele achtervork past dan
-
Zo dan, lapjeskat verzekerd en uit de schorsing gehaald.
Na een klein stukje rijden kwam ik er achter dat de keerring van de uitgaande as van de versnellingsbak lek was..
Klein klusje dacht ik, maar elke nieuwe keerring die ik er voorzichtig in tik gaat stuk, heb er al 2 geprobeerd en 2 keer mislukt. :(
Maar weer nieuwe besteld...
Heeft iemand een tip om dit te fixen?
Zat er aan te denken de nieuwe keerring eerst in de vriezer te leggen, en het blok wat op te warmen.
Ik ga ook het scherpe randje ff goed weghalen, want er zit niet echt een zoekrandje voor het monteren van de keerring.
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20160511_201653988_zpszbxlhoss.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20160511_201653988_zpszbxlhoss.jpg.html)
Bij de popup kat heb ik dit al eens gedaan, en dat ging super makkelijk
-
Aiii.. Balen.. :(
Heeft iemand een tip om dit te fixen?
..Voorzichtiger tikken..? :-\
Normaliter hoort er trws een C-ring voor de keerring te zitten (die voorkomt dat 'ie eruit geblazen wordt) en die officieel alleen verwijderd kan worden na splitsen van de carterhelften.. Ik neem aan dat deze C-ring er niet zat, of dat je'm toch hebt kunnen verwijderen?
Voor de rest zou ik idd ook denken aan het voorzichtig wegdremelen van scherpe randjes waarop 'ie mogelijk nu blijft hangen.. Maar ook siliconenpakking als glijmiddel gebruiken, en de keerring proberen er zo recht mogelijk in te werken (hierbij liefst een passende bus als hulpstuk gebruiken, wellicht een oud lager dat mooi op de as past, of anders hiervoor een bus draaien..)
-
Voorichtiger tikken, ja dat heb ik ook al geprobeerd.
Had ook een buisje gebruikt die dezelfde diameter heeft om gelijkmatig te kunnen tikken.
Dat halve maan borgdingetje was heel makkelijk te verwijderen, tikkie met de schroevendraaier en hoppakee. Daarom had ik ook nooit gedacht dat het alleen vervangen kan worden als het blok uit elkaar is.
Keerring er uit wippen was ook makkelijk, net als bij de popup waarbij ik het ook al vaker heb gedaan (meerdere popups, niet 3 keer bij 1 ofzo)
Maar wat vloeibare pakking of siliconeshizzle gebruiken is wel een goed idee
Dus het word de scherpe randjes weghalen, siliconenmeuk toevoegen en weer een poging wagen om hem er voorzichtig in te tikken.
Moet toch een keer lukken!
-
Krijg de keerring er niet in, hoe voorzichtig ik ook ben het lukt niet :(
Ben al bang dat het hele blok uit elkaar moet voor die keerring..
Zal ook eens ff op Oldskoolsuzuki vragen..
-
Hmmm.. :-\ M'n handen jeuken om er ook 'ns een poging aan te wagen..
Ik hoop echter dat er wellicht iemand op OSS nog een gouden tip heeft..
-
Hmmm.. :-\ M'n handen jeuken om er ook 'ns een poging aan te wagen..
Ik hoop echter dat er wellicht iemand op OSS nog een gouden tip heeft..
Als je het wil proberen... Graag!
-
Als je het wil proberen... Graag!
Tja, wrs struikel ik dan op dezelfde dingen als jij, dus zat te denken of er geen tooltje te verzinnen is om e.e.a. wat eenvoudiger te maken.. Als je toegang tot een draaibank hebt (via werk b.v.) dan zou je wat kunnen gaan knutselen wat dat betreft..
Stel je maakt een bus met iets kleinere binnendiameter dan de zitting in het blok, en het lukt om de keerring hierin te proppen, dan plaats je de bus tegen het carter en drukt met een passende binnenbus de keerring op z'n plek.. Dus enigzins a la zuigerveerringklem, zeg maar..
Schetsje gemaakt.. [smart]
(http://gsx1100.com/pic/sealtool.PNG)
Het rode cirkeltje wijst echter op waar het idee mis zal gaan.. De zijkant van het carter is niet vlak vanwege die C-ring die maar aan één kant zit.. Hier zou je dan de vorm van die buitenbus op aan moeten passen.. :-\
In theorie moet dat mogelijk zijn, maar dan blijft hiernaast het punt dat de keerring die groef van de C-ring moet passeren, en daar zou 'ie toch makkelijk op kunnen blijven haken.. (tenzij je die groef tijdelijk met iets opvult wellicht?)
-
Busje of adapter kan ik zo voor je draaien van alu
-
Hmm klinkt goed Arnout, Danny kwam ook al met een soortgelijk idee van de week.
En het is het proberen waard!
Ik zal van de week ff kijken of ik tijd heb om op het werk ff wat te maken op de draaibank.
Bedankt voor het aanbod KatanaSP :)
Eerst nog even nieuwe keerring bestellen...
-
Ik juich nog niet te vroeg, maar de keerring die ik er nu in heb weten te krijgen houd de olie binnen.
Flink testritje gedaan, en er hing nog geen druppel aan :D
-
Nou... Ik zal hier de stand van zaken even zetten van dit project...
Had meer pecht met het 1100 blok wat er in zat, veel te hoge carterdruk want langs alle zwakkere olieafdichtingen gooit hij de olie er uit :(
Ik denk dat ik ergens een foutje heb gemaakt met monteren.
Maargoed, aangezien de 5e versnelling hoorbaar is, de uitgaande as niet zo veel schroefdraad meer heeft, en die ene keerring die daar achter zit niet lekker zit heb ik besloten het complete blok uit elkaar te halen en alles te vervangen.
In de tussentijd een 750 katana blok gekocht en er in te hangen om toch te kunnen rijden.
Ik zou ff met dat ding naar Duitsland omdat deze katana een stuur heeft voor een betere zithouding.
Maargoed, dat 750 blok reed prima maar er lag al snel een plasje olie onder omdat de koppakking lek was aan de voorzijde daar waar de distributieketting loopt, en ook aan de zijkant van het blok begon de koppakking te lekken.
Dus ja, pakkingset gehaald, alles uit elkaar halen, er achter komen dat een voorgaande sleutelaar de nokkenas lagerkapjes veel en veel te vast heeft gedraaid.
Resultaat, een deel andere bouten er in, en 1 afgebroken bout die ik nu dus voorzichtig uit moet boren en opnieuw moet tappen.
zo staat het er nu bij
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20160825_152521550_zpsjmhgxzfz.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20160825_152521550_zpsjmhgxzfz.jpg.html)
Ik ga er morgen even een RVS busje voor maken die de boor begeleid naar beneden zodat de boor precies in het midden boort en ik de kerndiameter van de M6 bout uit kan boren (4,7mm), en de rest er met een tapje uit kan halen.
Ben benieuwd of het werken gaat :)
-
Tuurlijk ga jij dat redden , je bent toch een handige klapkatverzamelaar
Als ik zie wat je in de tussentijd al hebt gedaan moet het gaan lukken
Maar het uitboren zo als op de foto lukt dat dan niet? is het te instabiel of zo
Enne inspuiten met roestoplosser warm stokken en dan met linkse tap restanten eruit zien te krijgen
-
..
Had meer pecht met het 1100 blok wat er in zat, veel te hoge carterdruk want langs alle zwakkere olieafdichtingen gooit hij de olie er uit :(
..
Maargoed, dat 750 blok reed prima maar er lag al snel een plasje olie onder omdat de koppakking lek was aan de voorzijde daar waar de distributieketting loopt, en ook aan de zijkant van het blok begon de koppakking te lekken.
..
..veel en veel te vast heeft gedraaid.
Resultaat, een deel andere bouten er in, en 1 afgebroken bout die ik nu dus voorzichtig uit moet boren en opnieuw moet tappen.
Tjee.. ♫ If it wasn't for bad luck.. ♫ :(
Het is verleidelijk om die nokkensaskapjesbout en ("voor alle zekerheid") flink vast te draaien.. (heb mezelf daaraan in het verleden ook wel schuldig gemaakt.. :-X) en ik ken het probleem hierdoor van zowel muurvaste boutjes als gestripte schroefdraad..
Uit voorzorg geef ik daarom tegenwoordig voor het losdraaien altijd een flinke tik op de dopsleutelverlenger om zodoende -mogelijk- de bout wat los te kunnen schrikken..
Hoedanook is het wellicht beter om de kop van muurvaste bouten preventief af te slijpen of weg te boren om daarmee te voorkomen dat de bout te diep afbreekt om nog vast te kunnen grijpen met een tang (of watdanook)..
Sowieso haal je daarmee dan de spanning van de bout waardoor die in principe makkelijk te lossen zou moeten zijn (indien oorspronklijk niet droog gemonteerd)..
Maarja, da's makkelijk achteraf gezegd, en het is lastig inschatten waar de grens ligt w.b. afbreken van de bout.. :-\
..
Enne inspuiten met roestoplosser warm stokken en dan met linkse tap restanten eruit zien te krijgen
Uitboren moet idd ontzettend nauwkeurig gebeuren om precies het hart van de bout weg te boren zodanig dat alleen de draad ervan als een spiraal in het gat overblijft, zonder verder de schroefdraad in het gat te raken.. Het lijkt me daarom als eerste stap idd raadzaam (na een flinke tik op het afgebroken stuk) te beginnen met een kleiner gat, en zoals George stelt met een boutuitdraaier (+kruipolie +hitte) een poging tot losdraaien te wagen..
Als dat niet in beweging komt, kun je daarna alsnog de bout geheel uit gaan boren..
-
Pfff, zit je niet mee man!
-
Nou... het zat zomaar eens even mee!
Het busje wat ik had gedraaid als boormal paste prima en hield de boor precies in het midden.
Boortje 4,6 er door voorzichtig door gehaald. (kerndiameter M6 draad is 4,7)
En toen de restanten van het draad weggehaald door er voorzichtig een paar tapjes doorheen te halen.
En nu ff kijken wat ik aantref als ik de cilinders er af ga halen..
Aan de rechterkant daar waar een oliekanaaltje zit,,, zijn kleine gaatjes in geboord...
foto's volgen nog!
-
Dat is niet "meezitten", maar vakmanschap... [tu]
-
Aan de rechterkant daar waar een oliekanaaltje zit,,, zijn kleine gaatjes in geboord...
..Metaalwormen? (http://www.picgifs.com/smileys/smileys-and-emoticons/afraid/smileys-afraid-872121.gif)
-
Aan de rechterkant daar waar een oliekanaaltje zit,,, zijn kleine gaatjes in geboord...
..Metaalwormen? (http://www.picgifs.com/smileys/smileys-and-emoticons/afraid/smileys-afraid-872121.gif)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20160829_204323293_HDR_zps2rw4ktci.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20160829_204323293_HDR_zps2rw4ktci.jpg.html)
Heb het nog niet los gehaald, maar heb er nog geen goed gevoel over...
-
IDD vreemde gaatjes en lijkt alsof er ook nog iets inzit
-
Tjee.. gaatjes direct in het oliekanaal.. :o Als hier geen olie uit spuit zodra je motor start, dan zijn ze niet "door".. Maar waarom ze er ueberhaupt zitten lijkt me een groot raadsel.. ???
-
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG-20160906-WA0002_zpstazm4zxu.jpeg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG-20160906-WA0002_zpstazm4zxu.jpeg.html)
:(:(:(
Wie doet zoiets.....
Ik blijf er maar af, want het lekte niet, mocht ie los gaan zitten dan trek ik em er wel uit en las het dicht.
En inwendig is er niks beschadigd gelukkig
maar toch... waarom doet iemand dit??
-
??? Uhmmm.. Zat dat staafje er al in? Ik zag het niet op een eerdere foto, maar wellicht heb je het nu een stuk naar buiten gedrukt?
De beweegredenen hierachter (andere gaatjes op een zelfde manier uitgevoerd?) zullen mogelijk nooit helder worden, maar hoedanook moeten de gaten dicht gemaakt worden.. Wellicht is dit staafje al een dichtplug-poging van een eerdere eigenaar die zich afvroeg wat die gaatjes in z'n blok doen.. :D
Hmmm.. Ik bedenk me net dat porositeit in het gietaluminium een mogelijke verklaring voor die gaatjes kan zijn.. Wellicht dat een olielek toegeschreven werd aan microscopisch kleine gaatjes (gietfouten), die men door uitboren groot genoeg heeft willen maken om ze dicht te kunnen pluggen..
Goed verhaal, niet? ;)
Zou er verder niet teveel bij stil blijven staan.. Dichtmaken (b.v. d.m.v. draadeindje met epoxy in tapgat), blok inelkaarzetten, en rijden..
-
Ja dat staafje zat er al in, en stak ook al zo uit.
Die andere gaatjes zijn een aantal millimeter diep, maar niet door.
Er lekte verder niks, het staafje zit muurvast dus ik laat het voor wat het is.
Mocht het nog een keer gaan lekken dan dicht ik het wel.
Voor nu, ff het blok in elkaar zetten, heb alles al klaar liggen en nu is het wachten ff op een maatje van me die me even een handje kan helpen.
De zuigers in de cilinders krijgen vind ik altijd een gedoe in je eentje, en dan is het makkelijk als er iemand even kan helpen.
hoop toch deze week de startknop in te kunnen drukken om er muziek uit te laten komen!
-
nou,, ik had een pakkingset van athena, en die is toch niet helemaal zoals het hoort..
gaten van de voetpakking bij die oliesproeiertjes komen niet overeen, en er zitten 4 losse plaatjes met 2 oringen bij die je apart in de koppakking moet doen.
Wat dus niet wil, want de middelen om ze vast te maken zaten er niet bij..
kortom, geen goede ervaring met dit merk voor de gsx750..
moet nu even een andere koppakking zoeken.
cilinders monteren ging moeilijk, vooral het samendrukken van de zuigerveren.
nou zijn daar setjes voor met tangen/klemmen dat je ze in kan drukken, maar die waren er niet voor deze maat zuigers...
Heeft iemand hier een handig tooltje voor die online te koop is?
-
gaten van de voetpakking bij die oliesproeiertjes komen niet overseen..
Ik heb nog een genuine Suzuki GSX750 voetpakking liggen (die ik zelf niet wilde gebruiken wgs slechte ervaringen met papieren voetpakkingen.. :-X)
(http://gsx1100.com/pic/gsx750basegasket.jpg)
..en er zitten 4 losse plaatjes met 2 oringen bij die je apart in de koppakking moet doen.
Wat dus niet wil, want de middelen om ze vast te maken zaten er niet bij..
Uhmm.. Vlgs mij is dit grotendeels gelijk aan de standaard koppakking van de 750.. Die losse ovale o-ringdingen zijn daarbij echter met metalen clipjes in de uitsparingen van de pakking vastgezet.. Maar m.i. maakt los of vast niet veel verschil, want ze passen toch strak in de uitsparingen? Gewoon als legpuzzel op de cylinder leggen, toch?
..nou zijn daar setjes voor met tangen/klemmen dat je ze in kan drukken, maar die waren er niet voor deze maat zuigers...
Heeft iemand hier een handig tooltje voor die online te koop is?
Ik gebruik zelf m'n eigen tool hiervoor, nl. een stuk PVC rioleringbuis (2 stuks).. Met afgeschuinde rand zodat de zuigerveerklem beter aansluit op de afschuining in de cylinderbus.. En met opening zodat je m.b.v. een taairep de zaak mooi kunt aanspannen.. (Gewoon doorknippen zodra zuiger in de bus zit..)
Universele stalen zuigerveerklemmen zijn m.i. tamelijk k*t en krassen bovendien je zuigers..
(http://gsx1100.com/pic/ringclamps.jpg)
-
Handig die pvc ringen!
Ik dacht hetzelfde te doen met slangenklemmen, maar dan was ik te bang dat ik de zuigers zou krassen..
En had je gewoon een voetpakking liggen! potjandorie dat had ik moeten weten.
Maar mn cilinders zitten er iig op, en de pakking lijkt goed te zitten.
In Bolsward zit een vent met allemaal nieuwe/oude originele onderdelen, en die heeft als het goed is nog een koppakking liggen. (maar de beste man was 'out of office')
Die ovale o-ringen hadden inderdaad gewoon in die koppakking moeten klemmen, maar dat zat gewoon niet goed en vond het risico te groot dat het verkeerd ging.
Bovendien zaten die metalen clipjes er niet bij om ze vast te maken.
Kortom, wil zeker weten dat het goed is, dan maar iets meer uitgeven aan een originele koppakking.
-
zo dan, de herfst is begonnen en deze katana rijd weer en is lekdicht.
Die originele koppakking die ik had paste veel beter.
Eerst wilde de motor niet aanslaan omdat ik de distributie verkeerd had gezet,,, bleek dat er 2 'T' merktekens op de krukas stonden en ik had natuurlijk net de verkeerde te pakken.
Maar toen dat eenmaal goed zat was het starten en lopen!
Had nog even een engine cleaner gebruikt, eigenlijk voor het eerst maar ivm met eventueel vuil wat in de motor was gevallen tijdens het pakkingkrabben.
Eerste proefritje ging goed, geen lekkages, ook niet bij die rare gaatjes.
Maar dat ik gister net 3 km bij huis weg was reed ik door een schroef met mijn nieuwe band... :(
Gelukkig was ie niet door, maar hoop dat ie niet alsnog gaat lekken...
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20161017_173326175_HDR_zpsk0nizyvr.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20161017_173326175_HDR_zpsk0nizyvr.jpg.html)
Rijden zonder voorspatbord geeft ook wel een bende, de kuipdelen liggen nog bij de spuiter maar ik wilde het toch ff testen ::)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20161017_190701636_HDR_zpspq3r5grz.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20161017_190701636_HDR_zpspq3r5grz.jpg.html)
Nu van de winter nog even wat puntjes op de i en kan ik volgend jaar mooi toeren met dat ding 8)
-
Netjes Peterr alleen erg k.t van die schroef maar ik wel eens met een bijna nieuwe band gehad en toen toch maar gepropt op eigen risico en er 3 jaar mee doorgereden geen probleem
-
Klopt Peter;
gewoon prop erin (lijmen - bisonkit) en rijden. Zelfs tot 180 km/h hield ie.
BTW: http://www.suzukibulletin.co.uk/2016/10/19/suzuki-to-build-katana-endurance-racer-at-motorcycle-live/
-
Klopt Peter;
gewoon prop erin (lijmen - bisonkit) en rijden. Zelfs tot 180 km/h hield ie.
BTW: http://www.suzukibulletin.co.uk/2016/10/19/suzuki-to-build-katana-endurance-racer-at-motorcycle-live/
Idd, mocht ie toch nog gaan lekken stop ik een prop er in, heb het vaker gedaan en je kan nog jaren rijden met zo'n band.
Motorzaken willen ze vaak niet plaatsen..
-
zo dan, de herfst is begonnen en deze katana rijd weer en is lekdicht.
Ah.. Goed werk! [tu]
Trws nog de oorzaak van de hoge carterdruk kunnen vinden bij de herbouw van het blok? Idd zuigerringen ondersteboven, of heb je wellicht iets anders gevonden?
Netjes Peterr alleen erg k.t van die schroef maar ik wel eens met een bijna nieuwe band gehad en toen toch maar gepropt op eigen risico en er 3 jaar mee doorgereden geen probleem
Om één of andere reden lijken bijna uitsluitend nieuwe achterbanden een grote aantrekkingskracht op schroeven/parkers/spijkers te hebben.. :-\
Wellicht is alleen gebruikte achterbanden monteren dan een recept voor lekvrij rijden? ;D
-
Hey Arnout!
Dat blok wat er nu in zit is een 750 blok, had ik gekocht om toch ff te kunnen rijden, maar dit blok was zo lek als een mandje.
Ben nu ook een ander 1100 blok aan het demonteren voor de 5e versnelling, en de uitgaande as van de bak.
Dan daarna het zwarte 1100ES blok demonteren, fixen, gelijk maar ff spuiten e.d en 100% netjes maken en uiteraard kijken waarom die zn olie er uit gooide.
Voorlopig loopt dat 750 blokje als een zonnetje [tu] dus kan rustig aan doen.
-
Dat blok wat er nu in zit is een 750 blok..
Ach ja, natuurlijk.. Ik ben abuis.. (http://www.goldenskate.com/forum/images/smilies/headslap.gif)
Effe te ver teruggebladerd in het topic.. ::) Dacht nog bij mezelf: die is best rap met sleutelwerk aan de 1100.. ;)
-
Mooi dat ie weer rijdt! Wat voor engine cleaner heb je gebruikt een "spoeltoevoeging" voor de olie? (flush)
-
Ja Ik heb zo'n spoeltoevoeging gebruikt, motor eerst warmdraaien, spul er in, 5 minuten stationair laten draaien en alle olie er weer uit halen.
Ik dacht het kan vast geen kwaad.
Dat 1100 blok moet ik ook ff mee verder inderdaad, moet nog even een poelietrekker hebben om de rotor er af te halen.
Kan wel merken dat die 750 flink meer toeren moet draaien om bijvoorbeeld de 120 te halen.
Rijd supergoed maar ik had anders de tandwielverhouding net ff wat anders moeten hebben voor een 750 blok.
Maar voor nu laat ik het maar zo.
Nu is het wachten op het spuitwerk, kreeg al een sneak peak van de beste man.
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG-20161020-WA0003_zpsqiq8nxhj.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG-20161020-WA0003_zpsqiq8nxhj.jpg.html)
-
Peter wil je het adres van jou spuiter mits betaalbaar via een pb even doorgeven , heb ook nog wat spuitwerk voor de 1127 s wat er mooi uit moet zien
-
Peter wil je het adres van jou spuiter mits betaalbaar via een pb even doorgeven , heb ook nog wat spuitwerk voor de 1127 s wat er mooi uit moet zien
Spuiter is mijn ouwe chef, hij had z'n motorzaakje met special paint en zadelbeklederij voor de hobby erbij.
Hij zit in Marsum, dorpje naast Leeuwarden.
Je kan zijn spuitwerk wel een keer bij mij bekijken als het klaar is, dan weet ik ook wat het kost enzo.
En als het wat is kan ik eventueel wat voor je regelen.
-
Toch maar weer clip ons er op gezet, ik vind dat toch net ff wat mooier dan een stuur.
Had ook nog een recht stuur geprobeerd, maar dat vond ik helemaal niks.
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20161030_1918463561_zpsyfmwxax7.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20161030_1918463561_zpsyfmwxax7.jpg.html)
Moet alleen de gaskabel nog ff anders laten lopen en andere stuurgewichtjes maken op de draaibank.
Deze clip ons zijn wel wat lager dan ik dacht, maar ik probeer het wel even [tu]
-
Had ook nog een recht stuur geprobeerd, maar dat vond ik helemaal niks.
..
Deze clip ons zijn wel wat lager dan ik dacht, maar ik probeer het wel even [tu]
Op je ES had je toch ook een "normaal" stuur?
Ik vind zelf lage clip-ons op een Kat ook het fraaiste ogen, maar qua sturen (hefboom en hoogte) is voor mij een recht stuur ("drag bar") het beste compromis..
Had jij trws niet nogal last van zere polsen op je GSX-R1100? Dan lijkt me deze opstelling precies dezelfde pijnbank.. :-X
Btw, lakwerk ziet er op de foto puntgaaf uit [tu] (incl. correcte belettering.. :) )
-
Op de ES zat idd een normaal stuur ja, en qua hefboom lengte is dat wel prettiger.
Dat zelfde stuur vond ik op de katana niet zo mooi.
Maar ik had idd ook veel last van mn polsen op de gsxr, en weet ook wel zeker dat ik last ga krijgen met dit haha.
Maar met een stuur krijg ik last van mn reet, en niet mn polsen.
Met clip ons is dat andersom, dus als ik dan mag kiezen kies ik voor wat er beter uit ziet op de katana ::)
-
Zo dan, nu begint het wat te lijken.
Nieuwe spuitwerk zit er op, en ben zeer tevreden.
Nu alleen nog ff de benzinekraan reviseren, die lekte wat, en het o-ringetje bij de neutraalsensor vervangen en dan is deze klaar voor het volgende seizoen [tu]
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20161112_125640137_zpserpqo584.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20161112_125640137_zpserpqo584.jpg.html)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/14993549_1499136866769519_987665615885117364_n_zps7jnojfwo.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/14993549_1499136866769519_987665615885117364_n_zps7jnojfwo.jpg.html)
en dan aan de gang met de volgende katana [yes]
-
Next project! :D
Deze kat ziet er iig weer fruitig uit.. [tu]
*pakt vergrootglas*
Toch effe wat zeurpietpuntjes gevonden:
- Zijdekselknoppen-afdekplaatjes?
- Spiegel(s)?
- Tarozzi voetsteunen staan nog hoger dan de standaard steuntjes.. :-X
- "Eitje" (tellers) staat vlakker dan standaard?
- Plas olie onder het blok?
-
Next project! :D
Deze kat ziet er iig weer fruitig uit.. [tu]
*pakt vergrootglas*
Toch effe wat zeurpietpuntjes gevonden:
- Zijdekselknoppen-afdekplaatjes?
- Spiegel(s)?
- Tarozzi voetsteunen staan nog hoger dan de standaard steuntjes.. :-X
- "Eitje" (tellers) staat vlakker dan standaard?
- Plas olie onder het blok?
Om even de details te bespreken Arnout :) :)
- de zijdekselknoppen afdekkapjes waren even zoek, maar ik heb ze weer gevonden
- de spiegels heb ik er af als ik er niet op rij, dan loop ik er niet tegen aan als ik aan het sleutelen ben.
- Tarozzi... ja.. die zijn niet af te stellen, die zitten hoger en dat is inderdaad niet ideaal.
- De teller staat net ff wat vlakker dan standaard, heb er nog geen hinder van ondervonden, maar het kan eventueel makkelijk aangepast worden.
- plas olie... ja...(plasje)
Dat kwam bij de neutraalsensor weg, maar er bleek een beetje benzine bij de olie te zitten.
De benzinekraan was lek, en er heeft een aantal weken benzine in het blok gelekt omdat er ook een vlotternaald was die er geen zin meer in had.
4e cilinder zat ramvol benzine.
Alles er uitgehaald, gespoeld en nu is het wachten tot ik de kraan gefixt heb, en nieuwe olie gehaald heb.
nagoed, weer wat pech, dus nog maar niet verder met het volgende project, eerst dit fixen :(
En het huis maar even doorluchten want het stinkt hier naar benzine :-X
-
Oef.... hij doet het weer, schone olie er in, benzinekraan gereviseerd en gelijk weer lopen.
loopt weer als een zonnetje [yes]
Ondertussen ook gekeken of mijn reserve 1100 blok een goede 5e versnelling had.... en.... die had ie niet :-\ de tandwielen zijn beschadigd op de flanken
De uitgaande as is wel goed, dus die kan ik gebruiken voor het 1100 blok wat ik er weer in wil hebben. (duurt nog wel ff voordat ik dat blok klaar heb :-X)
-
..een beetje benzine bij de olie te zitten.
..
De benzinekraan was lek, en er heeft een aantal weken benzine in het blok gelekt
..4e cilinder zat ramvol benzine.
Aiii.. En alwéér een slachtoffer van de standaard vacuum benzinekraan.. [no] (Mensuh, gooi die kraan er toch meteen af om jezelf dergelijke ellende te besparen! [lecture] )
Anyway.. Afdekkapjes zoek? Kan me moeilijk voorstellen dat er in casa Meijer iets niet in het juiste bakje te vinden zou zijn.. ;)
(Ik heb een tijdje terug m'n eigen werkplaatsje eens opgeruimd, maar kon daarna niets meer terugvinden.. :-[ )
-
Klopt ja, om deze ellende te voorkomen kan ik beter een andere kraan monteren.
Maar eerlijk gezegd is dit pas de eerste keer dat ik het zo heb meegemaakt.
Je bedoeld zo'n pingelkraan?
En ja... zelfs in casa Meijer raken soms dingen zoek! Deze winter nog maar weer ff wat tijd inplannen om alles nog beter te sorteren [yes]
De kapjes heb ik weer gevonden iig! Maar voor m'n 1100R katana moet ik ze nog ff zien te scoren.
Vandaag nog weer even proef gedraaid en er lekt nog niks.
Nu is het wachten op mooi weer.. [zzz]
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20161119_140914190_zpseyby1yes.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20161119_140914190_zpseyby1yes.jpg.html)
Maarehh .. weet iemand nog waar ik een 5e versnelling kan vinden? Keek even op cmsnl en dat is een flinke prijs voor 2 tandwielen [tdown]
-
Even naar Boxtel mailen http://www.biggelaarmotorservice.nl/
Frank vd Biggelaar heeft daar een zaak die nagenoeg alleen maar Suzuki verkoopt , nieuw en voornamelijk tweede hands
Nou als die het niet heeft dan eet ik mijn ................op
-
Biggelaar ja, heb hem al even een mail gestuurd [tu]
-
Je bedoeld zo'n pingelkraan?
Dat is 1 optie, maar die dingen zijn vrij prijzig. Ook zijn gebruikers niet allemaal zo enthousiast als ik wgs meldingen over lekkage, maar dat schijnt eraan te liggen dat de rubberen o-ringen in de kraan slecht tegen bediening zonder benzine-smering kunnen. (Vaak gaan die dus al stuk nog voordat de kraan wordt gemonteerd omdat de hendel zo soepel gaat als los onderdeel in je handen.. )
Goedkopere alternatieven zijn er zat, maar die hebben allemaal een adapterplaat (Pingel of zelfmaak) nodig.. (Ik heb deze cheapo (http://www.ebay.nl/itm/3-8-NPT-CHROME-PETCOCK-FUEL-TAP-FOR-HARLEY-DAVIDSON-RIGHT-OUTLET-/232037052813?hash=item36067c718d:g:9IIAAOSwyLlXocRR) op de Kat maar dan in de versie met moer wgs veranderde tankaansluiting..)
Maarehh .. weet iemand nog waar ik een 5e versnelling kan vinden? Keek even op cmsnl en dat is een flinke prijs voor 2 tandwielen [tdown]
Hmmm.. :-\ Als je niet slaagt bij Biggelaar dan is een complete versnelling op ebay kopen wgs de goedkoopste optie, maar let op.. De 1100's (ET/ESD/Kat) hebben in hun leven het meest in de 5e versnelling gelopen (vanwege de m.i. ontzettend lage gearing) dus dat tandwielpaar is het eerste dat slijtage gaat vertonen..
-
Meneer biggelaar heeft wel een versnellingsbakkie, maar op de foto die hij liet zien zag ik op de 5e versnelling ook weer slijtage...
Ik hoop dat ie er nog 1 heeft die goed is...
Zijn er nog tandwielen van andere versnellingsbakken het zelfde? GS1000/1100 ofzo?
-
Zijn er nog tandwielen van andere versnellingsbakken het zelfde? GS1000/1100 ofzo?
Hebbuteffeopgezocht:
GEAR 5TH DRIVEN 24351-00A00 supersedes: 24351-49201, 24351-45500 (dus EFE, GSX1100 79-83, GSX750 80-82)
GEAR 5TH DRIVE 24251-00A00 supersedes: 24251-49201, 24251-49200 (dus EFE, GSX1100 79-83)
Op ebay slechts 1 iets goedkoper tandwiel gevonden (http://picclick.com/?q=%2824351-00A00%2C+24351-49201%2C+24351-45500%2C+24251-00A00%2C+24251-49201%2C+24251-49200%29).. In de US.. :-\
-
bedankt voor het opzoeken! [tu]
Duur spul die tandwieltjes, maar wil ik de bak goed hebben zal ik toch 2 andere moeten hebben.
Ik struin het internet wel ff af zo nu en dan en dan vind ik vast wel wat.
8)
-
Had ik verdorie net een heel verhaal getypt, is het weer weg!
Nu dan ff de snelle versie, zie foto's, en je snapt wel wat ik gedaan heb afgelopen tijd. 8)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20170116_121106282_zpspjontcak.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20170116_121106282_zpspjontcak.jpg.html)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20170116_121135897_zps836sohmp.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20170116_121135897_zps836sohmp.jpg.html)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20170116_121111481_zps9hmhhwkc.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20170116_121111481_zps9hmhhwkc.jpg.html)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20170116_122611636_zpsh5ygpbjk.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20170116_122611636_zpsh5ygpbjk.jpg.html)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20170223_124524359_zpsiiwcpgbr.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20170223_124524359_zpsiiwcpgbr.jpg.html)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20170227_115126070_zps9tazchf8.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20170227_115126070_zps9tazchf8.jpg.html)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20170116_124844635_zpstx0uzjhs.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20170116_124844635_zpstx0uzjhs.jpg.html)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20170303_153418890_zpsxjmue5ai.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20170303_153418890_zpsxjmue5ai.jpg.html)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20170406_192850463_HDR_zps3y0klmyo.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20170406_192850463_HDR_zps3y0klmyo.jpg.html)
(http://i484.photobucket.com/albums/rr209/peterrr666/IMG_20170406_192730598_zpskq6ihtl1.jpg) (http://s484.photobucket.com/user/peterrr666/media/IMG_20170406_192730598_zpskq6ihtl1.jpg.html)
Zo, dit was het einde van de slideshow van hoe ik een yoshi demper op heb geknapt.
excuus voor het gebrek aan tekst maar ik heb ff geen tijd meer om alles opnieuw te typen :-\
-
Ik vind plaatjes toch altijd wel leuker ;D
Ziet er netjes uit. Zit er aan te denken om ook maar een goed passende uitlaat er op te zetten :-X.
-
Had ik verdorie net een heel verhaal getypt, is het weer weg!
Damn.. Altijd effe crtl-A
+ ctrl-C doen na of tijdens intypen van een lang verhaal.. [lecture]
Anyway.. Uitlaatje ziet er weer strak uit.. Originele Yoshi dempertje toch weer mooi gefixt ondanks de schade.. [tu] Zo'n vreemdsoortige louvre-baffle had ik trws ook in m'n V&H megaphone op de EFE, en die ligt nu in de oudijzerbak..
Het is echter wel een vrij klein/kort dempertje voor alleen een straight through adsorbtiedemper, dus wrs wel een boel herrie mooi geluid.. 8)
-
Terwijl ik daar buiten plaatjes sta te maken ben jij wel heel erg goed bezig geweest! ;)
Maarre, is erg netjes gerepareerd. En wat een mooi ding wordt het zo trouwens, meer foto's zou ik willen verzoeken.
-
Ziet er zeer netjes uit, ga zo door [tu]
-
danku danku danku
Het heeft me wel wat pauzes gekost hoor om dit zo te krijgen.
En ja, het maakt een bult herrie haha.
Op naar het volgende projectje [yes]
-
Whooow! [yes]
Zit je ff niet op te letten en staat er weer een vette Katana klaar in huize Peterrrs
[tu]