KatanaClub.nl Forum
Onderwerpen => Projecten => Topic gestart door: Spike op 14 jan 2015, 13:03
-
Omdat mijn jongste dochter (9) heeft laten weten komend seizoen achterop de motor te willen, besloten een nieuw project op te starten. Voor haar veiligheid zou een driedelige kofferset namelijk mooi bescherming bieden. Alleen vind ik dat op geen van mijn motoren staan.
Geïnspireerd door de ES van Daan, heb ik sinds kort een ES in onderdelen kunnen overnemen.
Voor de verandering eens in het zwart. De bedoeling was er een 1127F blok in te maken, maar op aandringen van o.a. Arnout toch maar besloten een luchtkoeler te plaatsen.
Rijwielgedeelte van een GSX-R1100.
De basis...
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/DE95C2A9-14F2-490D-A461-6D85A1028EFC_zpsjdhsgqot.jpg)
Aangepaste brug van een GSXR er in met een paar mooie veertjes...
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/C9BF0DEE-9F94-45A2-BEC2-26B353643E62_zps42qolyzc.jpg)
USD vork, wielen en origineel bodywork...
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/AB8F7018-F153-4384-8DCC-554DC7C4E89B_zpsbja93zj1.jpg)
-
Wordt toch wel een vet ding zo te zien. Kan me voorstellen dat je als 9-jarige daar wel achterop wil. Die van mij gingen vanaf 7 jaar mee achterop. Alleen lange afstanden wordt het dan niet echt.
Eh, alleen welk frame gebruik je als basis, 1100 ES frame neem ik aan en niet 1100R toch of wordt het echt tijd voor een nieuwe bril hiero bij mij thuis?
-
GSXR spul staat zo'n 1100ES retegoed.
Ben benieuwd naar wat het worden gaat, succes [tu]
-
Hee, zie opeens mogelijkheden voor een de ES-club :o
-
Hee, zie opeens mogelijkheden voor een de ES-club :o
;D [devil] ;D
-
Helemaal mee eens Daan! [tu]
Frame is origineel ES. En sinds gisteren ook het originele blok met toebehoren thuis staan.
Verder komt er een 4-in-1 Termignoni onder, kort en stomp.
Kijken hoe dat staat...
Voorbeeld van de uitlaat:
(http://www.motornagel.dk/Components/Billeder/mo3500.jpg)
-
Blok geplaatst, wiel uitgelijnd en ketting er op.
Verder begonnen om de oldskool Termignoni pas te maken.
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/206D81C1-094F-45A0-BF0D-857E8B72CB84_zpst0xnuqol.jpg)
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/6ECF3046-A1E2-4ECB-856B-C03D46111BDD_zpsuadtfxvp.jpg)
Verhogers op de veren geplaatst en een extra stukje omhoog.
aangezien de veren verstelbaar zijn, kan ik dit nog aanpassen.
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/860B0E7F-7DC5-4EF6-911F-B2C414CF01D0_zpsbsjpt6vp.jpg)
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/B8DD556B-41D3-4D31-AA6C-30847B78ABC0_zpswj63ue98.jpg)
-
Okeedan..! Een hoop werk verzet.. [tu]
Ziet er super uit.. 8)
Alleen aan die.. een driedelige kofferset..
..moet ik nog even niet denken.. :-\ ;)
Blok ziet er erg strak uit.. (..netjes in de lak nog, of zelf overgespoten?)
Die schokdemperverlenge rs (TEC demperts btw?) ogen wat "wiebelig", maar ik zie echter geen reden waarom ze niet zouden kunnen voldoen indien solide gemaakt.. (heb zelf vroeger met veel twijfelachtiger spul rondgereden.. :-X )
De "Termi" past qua verhoudingen mooi op de fiets.. Wellicht t.z.t. de binnendemper nog 'ns nader onderzoeken w.b. restrictie etc?
Wat voor carbs ga je er trws opschroeven? Ik kan Mikuni vlakschuivers aanraden, al vinden toekomstige passagiers dat wellicht minder prettig.. ;D
-
Thanks, maar het blok ziet er mooier uit op de foto dan in het echt.
Maar netjes genoeg om het niet te spuiten.
Laat het liever origineel, aangezien bodywork ook wat gedateerd toont.
Wat het merk van de veren is durf ik niet te zeggen. Maar komen van een dikke V-Max af en de verhogers horen er bij. Hoewel ik ze nog wel weer wat korter ga maken. Lijkt idd wat wiebelig, maar is erg solide. Aangezien mijn dochter achterop gaat neem ik sowieso geen risico's, dus over dit soort dingen ben ik zeker. Net als de koffers. Natuurlijk geen gezicht, maar functie over vorm in dit geval... :-\
Vind zelf ook dat de "Termi" er mooi bijpast. Nadeel is dat ie niet opengehaald kan worden.
Eerst maar eens proberen hoe ie er op loopt en klinkt.
Ik laat er trouwens de originele carbs en luchtfilter, etc. achter zitten.
Achter de ET zitten wel BST 36's.
-
Vind zelf ook dat de "Termi" er mooi bijpast. Nadeel is dat ie niet opengehaald kan worden.
"Kanniet"? Alles kan open.. ;)
(http://images.bosch-professional.com/za/en/ocs/stageprodimg/gws-24-180-h-28221.jpg)
Maargoed, de prio's liggen voor nu bij de algemene opbouw natuurlijk..
Ik laat er trouwens de originele carbs en luchtfilter, etc. achter zitten.
Achter de ET zitten wel BST 36's.
Neenee, ik bedoel Mikuni RS carbs, geen CV's..
Btw.. Ook met de orig. carbs zijn losse filters wel handig (om van het erg krap passende luchtfilterhuis af te zijn).. Maar dit verplicht dan wel weer meteen tot het controleren/aanpassen van de carbafstelling.. :-\ Maar dat moet wellicht vanwege de Termi wrs toch wel..
-
Mooi project! blijven gave dingen!
Mocht je nog koffers nodig hebben?......heb nog e.e.a.liggen!
-
Neenee, ik bedoel Mikuni RS carbs, geen CV's..
Btw.. Ook met de orig. carbs zijn losse filters wel handig (om van het erg krap passende luchtfilterhuis af te zijn).. Maar dit verplicht dan wel weer meteen tot het controleren/aanpassen van de carbafstelling.. :-\ Maar dat moet wellicht vanwege de Termi wrs toch wel..
Nee, ik laat de originele er achter. Ook met luchtfilter.
Zal zeker opnieuw afgesteld moeten worden, we zullen zien.
Mooi project! blijven gave dingen!
Mocht je nog koffers nodig hebben?......heb nog e.e.a.liggen!
Bedankt Hans, maar heb al een complete set.
Toch bedankt! [tu]
-
Oke geen probleem [tu]
Maak er vast ooit iemand blij mee!
-
Kuipframe en kuip aangepast zodat de dikkere voorvork vrij kan draaien.
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/IMG_3029_zps3tchwqrr.jpg)
Uitlaat verder opgelapt en in lijn gebracht.
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/IMG_3028_zpsgb6cbagy.jpg)
Voldoende ruimte langs de dikkere brug.
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/IMG_3030_zpsxhptzabb.jpg)
Lekker kort...
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/IMG_3031_zpskbpbuvgp.jpg)
-
Blijft toch dik.zo'n es!
-
Nieuwe kleppendekselpakkin g...
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/82B149FC-EAE0-4E79-B305-F83D62BF8673_zpsnauu4kg8.jpg)
T-stuk, kroonplaat en contactslot pas gemaakt...
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/2BF6A43C-0D6B-4264-93DC-0A1F5F3EA3A2_zpswz06jpsh.jpg)
-
Nieuwe kleppendekselpakkin g...
Kijk.. da's nog'ns prettig kleppenstellen zonder al die bobine/electro/kabel-meuk in de weg.. ;D
Kan het op de foto niet goed zien, maar zijn de nokken -en vooral de tuimelaars- nog een beetje okee?
-
Ja, wat een luxe he... [tu]
Zagen er beiden nog mooi uit. [yes]
-
Bijna klaar voor de eerste test-KM's.
Eerst nog even de uitlaat een kleurtje geven...
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/9868F6BB-4AC9-4D37-94FB-E9F2C380F143_zps4nybryoe.jpg)
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/14908D7A-5956-42F6-AFFB-8B354A7E3C05_zpsiohaiy35.jpg)
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/52CF901B-793F-490B-AF1C-531113D9F9BB_zpsafyjf4fw.jpg)
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/0F146051-1948-433B-B87E-62CF94322284_zpsat3ylxva.jpg)
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/C24B3ADE-18A2-45EE-A34B-171BE830E464_zpsj04i9au1.jpg)
-
Wow! Flink doorgewerkt laatste tijd..
Ziet er super uit! [yes]
Btw.. Remklauwen zien er bekend uit maar zijn wrs de aftermarket Nissins i.p.v. die van een ZX-7rr?
-
Thanks!
Geen idee, maar remt echt super. [tu]
-
Netjes hoor!
Staan hier nog een zooitje koffers met jouw naam erop ;)
-
Klopt, helemaal vergeten! :-[
App je meteen even... [yes]
-
Dat ziet er goed uit Jeroen [tu]
-
Thanks! Alleen jammer dat ie de GSX-kwaal blijkt te hebben...
Lekt olie aan de voorzijde van de kop -zucht-...
Daarnaast loopt ie boven de 3000 tpm niet door.
-
Dit wordt echt een leuke fiets zo! Mooi in verhouding zo. Lijkt behoorlijk op die van Daan.
Succes met het oplossen van de kwaaltjes.
-
Lekt olie aan de voorzijde van de kop -zucht-...
Hoeft niet de koppakking te zijn.. De o-ringen om de middelste, voorste moeren kunnen uitdrogen en krimpen, of beschadigd raken bij vast/losdraaien..
(http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l190/m/mefKaxNqyUElOAJgU3kpF0w.jpg)
Daarnaast loopt ie boven de 3000 tpm niet door.
Uhmm.. Wellicht vastzittende mechanische vervroeger?
-
Hier wat foto's van de lekkage.
Mochten het de o-ringen zijn, dan moet de kop er alsnog af. :-\
Mechanische vervroeger ga ik naar kijken. [tu]
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/IMG_3544_zpsxm5xgdgv.jpg)
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/IMG_3543_zpsgpttgrnm.jpg)
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/IMG_3542_zpsyhdbte3u.jpg)
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX1127ES/IMG_3541_zpslvw1biop.jpg)
-
Hmmm.. natte bende idd..
..
Mochten het de o-ringen zijn, dan moet de kop er alsnog af. :-\
..
Neehoor.. Gewoon eerst de ene moer loshalen, nieuwe o-ring erop doen en terugplaatsen, en daarna de andere moer.. Is officieel natuurlijk niet correct, maar gaat prima.. Meteen aanhaalkoppel van de andere moeren checken..
Zou kunnen dat de uitlaatnokkenas er niet eens uit hoeft (maar weet dit niet helemaal zeker meer..)
Maarrr.. Ik zie ook olie ook tussen de 1e en 2e cyl.. ??? Dus tenzij dit langs koelribben zich horizontaal heeft verspreid (ES op zijstandaard geparkeerd?) is de koppakking idd lek..
Maarrr.. Normaliter lekt de koppakking daar niet :-\ (hoofdzakelijk uitsluitend bij de kettingtunnel en/of meestal aan de zijkanten bij de oliekanalen naast/om de tapeinden daar..)
Dusss.. De poging waard om eerst alleen die o-ringen te vervangen medunkt.. [yes]
-
Bedankt voor de uitleg!
Zelf nooit zo bij de hand gehad met deels loshalen.
Naar mijn idee lekt ie idd bij de kettingtunnel en is door het rijden de olie opzij gaan lopen.
Ga ik zeker naar kijken! [tu]
Punt is alleen dat gisteravond een goede kennis mij een bod op de ES heeft gedaan.
Is al eens eerder eigenaar van deze ES geweest en er altijd al spijt van heeft gehad dat ie 'm weg heeft gedaan. Blok is geen probleem, is een behoorlijke wizz op dit gebied. En hij wil een gefighterde GSX-R (inmiddels met koplamp, nieuwe banden en zwart voorwiel) inruilen met aardige bijbetaling.
Aangezien het wel een ding voor mij is en ik nog genoeg luchtkoelers heb staan, is het bod toch wel aantrekkelijk... :-\
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX-R1100%20Singlesided/1100_single_zps61xflh4c.jpg)
-
..
En hij wil een gefighterde GSX-R (inmiddels met koplamp, nieuwe banden en zwart voorwiel) inruilen met aardige bijbetaling.
Aangezien het wel een ding voor mij is en ik nog genoeg luchtkoelers heb staan, is het bod toch wel aantrekkelijk...
Hmmm.. Is je jongste dochter (http://www.katanaclub.nl/forum/index.php?topic=252.msg2725;topicseen#msg2725) het daar wel mee eens? [lecture] Een kofferset op een streetfighter lijkt me verder ook niet zo geslaagd..
-
I know... :'(
Maar wil er een beetje toerfiets van maken, met Bandit-kuip er op.
Modernere ES zeg maar. ;)
Zoals deze oude van mij. Mis 'm nog steeds. Smaak, twisten, etc... :-X
(http://i1139.photobucket.com/albums/n552/ikkz77/Gixxer/20141101_155318_zpsmbtpmvur.jpg)
-
Zoals deze oude van mij. Mis 'm nog steeds. Smaak, twisten, etc... :-X
Heee.. Die heb ik laatst op proboards-OSS gezien ergens (http://old-skool-suzuki.proboards.com/thread/4708/january-2015-competition)..
Een onwaarschijnlijke combinatie kuip en fiets, maar op de 1 of andere manier bijzonder fraai.. [yes]
-
Kijk, toch weer iemand met smaak... ;)
Beetje Rivella zeg maar. ;D
Klopt, is van iemand uit Apeldoorn.
"Vage kennis" met een vervelende soort reuma.
Kon niet meer op zijn GSX-R rijden en heeft daarna een XJR geprobeerd, was het ook niet.
Toen zag hij deze en qua houding echt perfect.
Dus mooi dat ie nu weer kan rijden (met grijns van oor tot oor).
Bouw ik wel weer een ander... [tu]
-
Resultaat tot nu toe...
(http://i265.photobucket.com/albums/ii219/spikesgixxer/GSX-R1100%20Singlesided/2C37271D-A01B-45D0-8F7A-634D82DB16F6_zpsmgxnxi6m.jpg)
-
Ha.. Zoek de verschillen.. ;D Strak werk weer.. [yes]
Hmm.. Bandit kuipje lijkt ietsje verder naar voren te zijn geplaatst?
En die enkelzijdige achterbrug zat er al in?
Nu nog een kofferset.. :P
-
Klopt, zit op de originele punten vast.
Waarom moeilijk doen als het...
Net als de brug, die zat er al in. Alleen fatsoenlijke dogbones gemaakt en meteen wat hoger.
En koffers ben ik al mee bezig. [tu]