KatanaClub.nl Forum

Onderwerpen => Techniek => Problemen => Topic gestart door: trac op 16 mrt 2014, 23:27

Titel: Compressie 1982 GSX-750EX Katana
Bericht door: trac op 16 mrt 2014, 23:27
Vandaag mijn compressie gemeten.

Motor tijdje opgewarmd.
Alle bougiekabels los.
Alle bougies verwijderd.
Compressiemeter op cyl 1 gemonteerd.
Met gas vol open ongeveer 2 sec startmotor laten ronddraaien.
Zelfde gedaan met cyl. 2, 3, 4.

Uitslagen:

Cyl 1 9 bar
Cyl 2 7,25 bar
Cyl 3 8,25 bar
Cyl 4 9 bar

Niet heel hoge cijfers dus.
Onder de 7 bar dien je te reviseren.
Bij meer dan 2 bar onderling verschil dien je te reviseren.
Als alle cylinder onder de 9 bar zitten, dien je te reviseren.

Voor nu is het goed, maar zal na de zomer nog eens gaan meten.
Km-stand is ongeveer 68.000 km.

Gr. Bram
Titel: Re: Compressie 1982 GSX-750ES Katana
Bericht door: Spike op 17 mrt 2014, 09:45
Mocht je nog blokdelen zoeken, ik heb nog 2 ET-blokken liggen.
Misschien handig als je al vooruit wilt werken.
Mogen voor weinig weg... [yes]
Titel: Re: Compressie 1982 GSX-750ES Katana
Bericht door: arnout op 17 mrt 2014, 18:07
Niet heel hoge cijfers dus.

Prima cijfers, behalve cylinder nmmr 2 dus..  :-\
Opvallend is dat beide binnenste cylinders de laagste compressie hebben.. Ligt er wrs aan dat deze het heetste worden.. Welicht had je je compressiemeting beter gedaan voordat je het blokje tamelijk warm hebt gestookt bij de eerdere synchroonafstelling (http://www.katanaclub.nl/forum/index.php?topic=203.msg2224#msg2224)?  :-X  :P
Titel: Re: Compressie 1982 GSX-750ES Katana
Bericht door: trac op 18 mrt 2014, 01:39
Niet heel hoge cijfers dus.

Prima cijfers, behalve cylinder nmmr 2 dus..  :-\
Opvallend is dat beide binnenste cylinders de laagste compressie hebben.. Ligt er wrs aan dat deze het heetste worden.. Welicht had je je compressiemeting beter gedaan voordat je het blokje tamelijk warm hebt gestookt bij de eerdere synchroonafstelling (http://www.katanaclub.nl/forum/index.php?topic=203.msg2224#msg2224)?  :-X  :P

Haha, zo van onbelast een keertje wat heter worden moet niet zo'n probleem geven (ik moet ook die infrarood meter nog eens checken of die überhaupt wel de correcte waarden op deze oppervlaktes weergeeft).
Maar volgens mij zijn de ideale waarden zo tussen 9-12 bar.
Met mijn geplande gebruik moet die zo nog wel een tijdje mee kunnen, ik zal ook eens het brandstof- en olieverbruik gaan bijhouden, dat zegt vaak ook wel wat.

Tevens heb ik nog een leak-down tester liggen om nog beter te bekijken waar de compressie-verlies zit, volgende keer maar eens doen.

gr. Bram